kludder i billedskift ?
Fra : Tidemann

Dato : 06-11-04 14:55

Hjælp ønskes
Jeg har problemer med skift af billeder.
Billederne b2, b1, er ens kan det være derfor den _ikke_ vil finde billede
nr.4?
Hvorfor kan jeg ikke have ens billeder med forskellige navne?
Jeg har omdøbt dem, flyttet dem til en anden mappe og intet hjælper.

Eller overser jeg noget andet?

var Banner = new Array
("images/b2.jpg","images/sokrates.jpg","images/b1.jpg","images/kierk.jpg","i
mages/b2.jpg","images/steiner.jpg");
var billeder = 0;
var antalBilleder = 6;
function roter(){
if (document.images){
billeder ++;
if (billeder == antalBilleder){
billeder = 0;
}
document.Banner.src = Banner[billeder];
setTimeout("roter()",4000);
}
}
var Banner1 = new Array
("Bill/lenke.jpg","Bill/brudt_lenke.jpg","Bill/brudt_lenke2.jpg");
var billeder = 0;
var antalBilleder= 3;
function roter1(){
if (document.images){
billeder ++;
if (billeder == antalBilleder){
billeder = 0;
}
document.Banner1.src = Banner1[billeder];
setTimeout("roter1()",5500);
}
}

På forhånd tak
Marianne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 06-11-04 20:44

> [...]
> mages/b2.jpg","images/steiner.jpg");
> var billeder = 0;
> var antalBilleder = 6;
> function roter(){
> if (document.images){
> billeder ++;
> if (billeder == antalBilleder){
> billeder = 0;
> }
> document.Banner.src = Banner[billeder];
> setTimeout("roter()",4000);
> }
> }
> var Banner1 = new Array
> ("Bill/lenke.jpg","Bill/brudt_lenke.jpg","Bill/brudt_lenke2.jpg");
Her bruger du samme variabel (billeder) som ovenfor.
Derfor kludrer den i det.

> var antalBilleder= 3;
Samme her!

> function roter1(){
> if (document.images){
> billeder ++;
> if (billeder == antalBilleder){
> billeder = 0;
> }
> document.Banner1.src = Banner1[billeder];
> setTimeout("roter1()",5500);
> }
> }

Prøv at skifte forekomsterne af "billeder" og "antalBilleder" i nederste del
af scriptet til f.eks. "billeder1" og "antalBilleder1".

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Tidemann

Dato : 07-11-04 21:29

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
del
>af scriptet til f.eks. "billeder1" og "antalBilleder1".

Hmm, umiddelbart har det ingen virkning! Jeg har også prøvet at kalde den
Stream i stedet for Banner.
Det er som om den ikke kan håndtere at der er forskellig antal i de to?
Jeg har studeret mine sider, efter dette indlæg, og fundet ud af at det er
meget vilkårligt hvordan billederne vises!
Og hvis der er færre billeder i den første, vises ekstra billeder ikke i
den anden! Og andre gange kommer de i forkert rækkefølge.
Jeg prøver mig lidt frem, men har ikke meget forstand på det i forvejen,
så jeg ved ikke hvad løsningen er, endnu!

Måske har jeg misforstået funktionen af scriptet, jeg har fået det
anbefalet af en anden, og har bare taget det til mig som erstatning for en
Applet ;))

Siderne kan ses her: < http://www.mariannes.frac.dk/index.html >
men den her er helt skør:
< http://www.mariannes.frac.dk/dit_liv_individuel.html >