Åbent Akvarie
Fra : Martin Razk

Dato : 06-11-04 13:17

hejhejhej

vil høre om der er nogen der har erfaring med åbent akvarie... evt nogle
gode råd? en guide? et eller andet godt!?!?!?

Martin

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-11-04 15:26

"Martin Razk" <Razkyou@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hejhejhej
>
> vil høre om der er nogen der har erfaring med åbent akvarie... evt nogle
> gode råd? en guide? et eller andet godt!?!?!?

Hvad mener du lige med "åbent akvarie"??
Om man har dæk glas på eller ej?

Carsten

Fra : Martin Bak

Dato : 06-11-04 15:40

"Carsten Gall" <cgall(fjern-dette)@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Razk" <Razkyou@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du lige med "åbent akvarie"??
> Om man har dæk glas på eller ej?

Det kan ihvertfald ikke anbefales at have fronten åben

Martin

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-11-04 15:48

Martin Razk wrote:
> hejhejhej
>
> vil høre om der er nogen der har erfaring med åbent akvarie... evt nogle
> gode råd? en guide? et eller andet godt!?!?!?
>

> Martin

Der har været noget om det på Tropica
Mvh
Ole

Fra : Martin Razk

Dato : 07-11-04 00:01

ja ok..... hvis i virkelig vil pensle det ud... man kan godt høre det er
weekend!

åbent akvarie ... -> et akvarie uden armatur eller glas eller noget andet
..... ment som et akvarie hvor planter kan vokse op over vandoverfladen!

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-11-04 01:08

> [...]
>
> åbent akvarie ... -> et akvarie uden armatur eller glas eller noget andet
> .... ment som et akvarie hvor planter kan vokse op over vandoverfladen!

Nu er der ingen grund til at spille sur eller mopset!!
Det hedder faktisk et paludarium!

Carsten

Fra : Martin Razk

Dato : 07-11-04 00:01

jeg havde lige håbet på en masse gode tip...

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-11-04 01:23

> jeg havde lige håbet på en masse gode tip...

Sådan som du lyder får man indtrykket af at du havde forventet/stillet krav
til en masse gode tip.

Fra : Martin Razk

Dato : 07-11-04 09:01

hmm.... kan godt se at jeg ikke kommer så langt her....
selvfølgelig forventer jeg en masse gode tip, fordi jeg ved at folk ligger
inde med dem, det er derfor disse grupper er så gode, men det er tit at hvis
det er folk der ikke poster særlig tit, så får de sjældent særlig godt
svar...... jeg synes mange gange det føles som om, at hvis man ikke er en
del af en eller anden klike herinde, så kan man lige så godt lade vær!
.....ved ikke , jeg synes det er træls, men kan godt være at jeg skal nøjes
med at læse med, og så håbe nogen af de kendte ansigter herinde, tager nogle
af mine problemer op..... ærgeligt!

PS. Carsten, tak for tippet, det var ting som det jeg ledte efter, jeg havde
bare fået indtrykket af at et paludarium, var noget helt andet.... så har
jeg lidt at gå i sving med!

Martin

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-11-04 11:30

> [...]
> ....ved ikke , jeg synes det er træls, men kan godt være at jeg skal nøjes
> med at læse med, og så håbe nogen af de kendte ansigter herinde, tager

Jeg skriver sjældent herinde - og når jeg gør er det sikkert spørgsmål i den
lette (knapt så udfordrende spændende) ende. Men jeg har bestemt ikke følt
mig udenfor eller ringerestillet af den grund.
Jeg har selvfølgelig ikke nogen forventning om at skulle have et svar som om
det var en hotline, eller en utålmodighed der får mig til at lave "jeg
sidder altså herhjemme og fingertrommer ængsteligt og skuffet i
bordet-indlæg" efter 7 timer på en "uhh jeg er altså skuffet over jer" måde.
Og så din antydning af at der sidder folk derude og har lige det svar som du
vil have, men de sidder og holder det tilbage. Hvad er det for noget pjat.
Når du opfatter det her som en service du har ret til og kan stille
forskellige krav til fra de andre skribenter - så forekommer det lidt
umodent, krævende jeg-fixeret fra første til sidste indlæg.

Fra : Martin Razk

Dato : 07-11-04 13:18

"Jonas Kofod" <Kofod@kampsax.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> forskellige krav til fra de andre skribenter - så forekommer det lidt
> umodent, krævende jeg-fixeret fra første til sidste indlæg.
-----
ok, hvis du læser det jeg skriver på den måde, tjah, så er det din ret....
jeg "forventer" ingenting fra denne gruppe, men jeg ved at der er mange folk
med stor viden indenfor akvaristikken, og derfor regner jeg da med at nogen
ligger inde med et godt prej.... det jeg skrev :
"selvfølgelig forventer jeg en masse gode tip, fordi jeg ved at folk ligger
inde med dem, det er derfor disse grupper er så gode"
er ment som et kompliment, og det håber jeg da folk kan læse,......

det er også ligemeget, jeg finder på noget andet, og ser denne tråd som
lukket, da der ikke kommer andet ud af den, end en masse kasten rundt med en
masse "du dum" skyts, som jonas påviste!!

Martin

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-11-04 13:27

Martin Razk wrote:

> [...]
> lukket, da der ikke kommer andet ud af den, end en masse kasten rundt med en
> masse "du dum" skyts, som jonas påviste!!

Du får et link til måske største ekspertise på nettet (tropica) - og så
beklager du dig. Så mon ikke Jonas har fat i den lange ende?

--
Mvh., Ole Larsen
Fotografiske billder på

Fra : Jonas Kofod

Dato : 07-11-04 13:37

> [...]
en
> masse "du dum" skyts, som jonas påviste!!

Du kan jo spørge dig selv hvor mange andre der har det indtryk af dig udfra
hvor mange svar du har fået - nu du sidder og føler dig holdt udenfor
"kliken".
"Du dum"-tingen har du bragt på dig selv gennem dine indlæg ved at bebrejde
gruppen og være utilfreds med ikke at få det som du ville.

"ja ok..... hvis i virkelig vil pensle det ud... man kan godt høre det er
weekend!"

"jeg havde lige håbet på en masse gode tip... " (7 timer efter spg er
stillet)

Her har du dine "skyts".

Fra : Ole Larsen

Dato : 07-11-04 08:53

Martin Razk wrote:
> jeg havde lige håbet på en masse gode tip...

Og du mener ikke at der er
"en masse gode tip..."
På Tropica ?

Fra : Martin Razk

Dato : 07-11-04 09:03

har siddet og stor læst på tropica, men håber at finde endnu mere!

Martin

Fra : Omnolog HMH

Dato : 07-11-04 12:21

Jeg har en gang læst en artikel i enten et akvarieblad eller et
terrarie-blad om netop det åbne akvarium - der var en god historie om en
eller anden slyngplante, som snoede sig fra akvariet og op på 1. salen -
hvis nogen kender historien , vil jeg gerne have et tip om hvilket blad jeg
kan finde den i...

Men der ER en masse guf på tropicas side - jeg er ret blank, akvaristisk
set, så tropicas side er rigtig god.

Fra : Roy

Dato : 12-11-04 11:38

"Martin Razk" <Razkyou@hotmail.com> skrev i melding