Kan ikke finde ud af det..
Fra : REee

Dato : 05-11-04 23:55

Hej ...NG

Vi har fået 2 katte Min søn (5 år) og jeg ... Det var nogle halvgamle
killinger h... maske 5 mdr gamle nu...
men den ene pisser og skider over det hele... hvor den anden ikke har
problemer med at bruge bakken som står i kælderen..

Den har skidt 4 gange i min helt nye sorte lædersofa og pisset her i det
samme antal..
Skal den have en chance mere.. ? før den ryger ud....? (ved det er barsk...
men gider ikke have sådan noget lort til at ødelægge vort hjem)
Jeg skifter dagligt kattebakkens indhold.. og viser dem begge hvor de skal
"gøre"... jeg har prøvet flere forskellige slags grus...mm...men intet
hjælper..
Har en veninde som har en kat som aldrig har lært det.... det har vi max en
uge mere...
Hvad gør vi.. `?

MVH
R + V

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-11-04 01:16

"REee" <erter@ghgh.ds> skrev i en meddelelse
> Hej ...NG
>
> Vi har fået 2 katte Min søn (5 år) og jeg ... Det var nogle halvgamle
> killinger h... maske 5 mdr gamle nu...

Er de fra samme sted?

> men den ene pisser og skider over det hele...

Det er irriterende! Vi har været i samme situation!

> [...]
> barsk...
> men gider ikke have sådan noget lort til at ødelægge vort hjem)

Nej! vi fik en kat hjem fra dyrernes beskyttelse, som de første par dage gik
i kattebakken, men det endte med at den også begyndte i vores seng, sofaer,
stole osv. X antal gange dagligt! Vi ringte så til dem på internatet og
fortalte hvad han gjorde, hun sagde, at han gjorde det i protest, og det
ville vi ikke kunne rette op på, men skulle komme tilbage med ham! Det var
hans måde at sige på, at han ikke trives hos os!

> [...]
> hjælper..
> Har en veninde som har en kat som aldrig har lært det....

Vores anden kat, gik fint i kattebakke, indtil han fandt ud af, at det var
bedre at gøre det udendørs! Hver nat kom han op i sengen og ville ud og gøre
sine ting! Når vi så ikke vågnede gjorde han på gulvet! Så det blev vane at
stå op! Men nu hvor vi har fået soveværelse på loftet gider han ikke gå der
op, skider han bare på gulvet! Og den er sikker hver nat! Nu er det så bare
blevet til, at han må sove udendørs! Men han bliver aldrig renlig igen!

En klog én sagde engang, at han måske var for fin på den, og derfor ikke
ville sætte sig i bakken, som han tydeligt vidste havde været lort i! Det
sjove er så også, at han aldrig skider samme sted... så den er nok go' nok!

det har vi max en
> uge mere...
> Hvad gør vi.. `?

Find et andet hjem til den!

Hilsen Heidi

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-04 06:14

REee wrote:
> [...]
> intet hjælper..
> Har en veninde som har en kat som aldrig har lært det.... det har vi

Prøv at skifte grus endnu engang, måske kan katten ikke lide netop det grus,
som I bruger - der skal ikke så meget til.
Få en eller to bakker mere - nogle katte, vil gerne have én til det ene og
én til det andet.- og placer dem forskellige steder i huset, så katten altid
har en lige i nærheden, hvis trangen pludselige kommer langt fra
kælderen.(bakken står vel ikke i nærheden af deres mad og drikke ? for så
kan det være grunden, da katte af natur er meget renlige, og derfor vil de
ikke lave noget nær deres mad)
Prøv også at sprøjte lidt baldrian i kattebakken - det har GOD effekt, da
katte eeeeeeeeeeelsker det !!!!!

Held og lykke !!!!!

Mvh

Tina

P.S. jeg er ked af, at du kalder din kat *lort*, men jeg forstår også godt
din frustration, men alligevel......det er et levende væsen, som DU har
taget til dig

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-11-04 09:26

"REee" <erter@ghgh.ds> wrote in message
> [...]
> hjælper..
> Har en veninde som har en kat som aldrig har lært det.... det har vi max

Det er træls, men tro mig, den gør det ikke fordi den er dum. Jeg vil love
dig at den prøver at sige noget, det kan blot være hulens svært at finde ud
af hvad den vil sige.
Er dine katte neutraliseret? og har de kun den ene bakke i kælderen? Er det
bakke med låge på? Føler den sig tryg i kælderen? Er kattene gode venner,
eller er den domineret af den anden? eller omvendt?
Der ville jeg tage fat først. Hvis de er fertile, så kan det sagtens være
deres rang der gør at den ikke kan bruge samme bakke. De kan have haft et
sammenstød der, som har resulteret i at den ikke vil gå på den bakke mere.
Og selv om det selvfølgelig er mest praktisk med kun en bakke i kælderen, så
bliver du nød til at prøve en bakke oppe også. Bakker behøver ikke at lugte.
Sig til hvis det er derfor i har den i kælderen, for så er der gode råd at
hente her
Virker katten rask og glad ellers? Det den efterlader rundt omkring ser
normalt ud? Har i fået børn eller dyr efter i har fået dem? Har den gjort
det helt fra starten?
Har i set jer eddike-sure på katten nu? for så vil den kunne mærke det, og
det gør det nok ikke nemmere at få løst det.

Katte er EKSTREM renlige dyr af natur. Det giver ingen mening for dem at
være urenlige. Så har man en urenlig kat, så er der en grund til det. Jeg
opfatter altid urenlighed som et råb om hjælp. De kan jo fortælle os hvis
der er noget der går dem på. At blive urenlig skaber meget opmærksomhed,
tror det er derfor at katte ofte vælger den metode, hvis de har brug for
ændringer.
Her i gruppen kommer der gang på gang poster fra folk der har urenlige
katte, og er ved at skille sig af med dem af bare irretation. Det forstår
jeg skam godt, det er fustrerende. Men der er en grund hver gang.
Håber at du svarer, så vi kan komme med flere bud. Synes det er synd at
skille jer af med den, hvis det ellers er en kat der passer ind i familien.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : kgc

Dato : 09-11-04 12:31

> men den ene pisser og skider over det hele... hvor den anden ikke har
> problemer med at bruge bakken som står i kælderen..
Har ikke selv erfaring med dette, men har læst en del steder, vist nok
bl.a. på inges kattehjems hjemmeside, at katte som regel helst vil have
hver deres bakke. De kan ikke lide at bruge en anden kats "toilet". Så
et rigtigt godt bud er nok at skaffe en bakke eller 2 mere, og have dem
forskellige steder i huset.

Mvh. Kasper

--
Besøg mig på nettet: http://www.kaspershjemmeside.dk