Golfalbue - problem i nakken?
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 05-11-04 22:17

Jeg har nu i 3 mdr. været den "lukkelige" indehaver af en golf-albue uden
nogen siden at have spillet golf iøvrigt. Lægen har intet bud på kurering,
udover at vente...
Fik så rådet at lade en kiropraktor se på det, og han tog nogle
røngtenbilleder af armen og nakke/rygsøjlen.
Han siger nu at armen er dårlig pga. en skævhed (fra et cykelstyre da jeg
var ca. 12 år hvor jeg fik hjernerystelse bla.) i nakken. Jeg kan da godt se
en lille skævhed på røngtenbilledet, men kan det virkelig give mig en
halvinvalid arm i så lang tid?
Han mener også det kan være det, der for nogen tid siden gav mig nogle
voldsomme mavesmerter, der er blevet "gættet" til at være Crohns udfra
udelukkelsesmetoden (jeg tror ikke på diagnosen, men det er svært at
argumenterer mod lægestanden).
Han gav så både arm og nakke et "ryk" og jeg skal så komme igen mandag og nu
vil jeg så høre om der er nogle der har erfaringer med golfalbuer og
kiropraktorer, så vil jeg nemlig gerne lige høre om jeres erfaringer :)

--
Hilsen Heidi
http://chocolade.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-11-04 15:53

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk> skrev

> [...]

> voldsomme mavesmerter, der er blevet "gættet" til at være Crohns udfra
> udelukkelsesmetoden (jeg tror ikke på diagnosen, men det er svært at

Hmm. jeg mener nu også at det var Colitis Ulerosa, du blev diagnosticeret
med.

Men jeg har mere end meget svært ved at forestille, mig at en skævhed i
nakken, kan udløse længere tids feber, mavesmereter der følger madens
bevægelser i maven, forhøjede infektionsparameter mm.

At det kan være svart at argumentere med nogle læger, giver jeg dog mere end
ret i.

Med venlig hilsen Uffe Ravn

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 07-11-04 19:05

<klip> Hmm. jeg mener nu også at det var Colitis Ulerosa, du blev
diagnosticeret med.</klip

Ja, og nej, først gættede lægestanden på Salmonella, men det viste sig at
det var det ikke. Så gættede de på CU, men medicin for det hjalp ikke, så
gættede de på Crohns og fik et tons Prednisolon og Pentasa og da jeg så
imellemtiden var ok i maven, gik man ud fra at det var Crohns....Jeg har
ikke fået medicin eller været syg (af dét) i et års tid, så uanset hvad, så
er dét da dejligt :)

<klip> Men jeg har mere end meget svært ved at forestille, mig at en skævhed
> [...]
> bevægelser i maven, forhøjede infektionsparameter mm.
> At det kan være svart at argumentere med nogle læger, giver jeg dog mere

Jo, _mon_ ikke, og jeg har opgivet, så nu er jeg kronisk diagoniseret som
havende Crohns og diabetes (men ikke af min egen læge, der siger at det har
jeg ikke...endnu, det er sygehusets læger der siger det) selv om jeg har
fået at vide at det er Prednisolonen der har sat blodsukkertallet op.

Men mht.armen, jeg ved skutte, jeg har ingen erfaring med kiropraktorer, men
ham her lød bare totalt sikker på at det forholdt sig sådan.
Derfor jeg ville høre om nogle havde erfaringer?

Tak for dit input Uffe :)

Hilsen Heidi
http://chocolade.dk