Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Telefin og opsætning af SPA2000
Fra : BGD

Dato : 05-11-04 18:32

Hej

Jeg har bøvlet med at opsætte min ip-adapter i nogle dage, men uden held.

Jeg har fra Telefin fået følgende oplysninger:

STUN server: stun01.telefin.dk
TFTP server: 212.130.10.235
NTP server: ntp.telefin.dk

Brugernavn: xxxxxxxxxx
Pasword: xxxxxxxxxx
Telefonnr.: xx xx xx xx
Server: voip1.telefin.dk

Mit problem er at jeg ikke helt er klar over hvor jeg indtaster ovenstående.

Når jeg løfter røret får jeg ingen klartone, men det er måske normalt. Det
suser en smule som om der er forbindelse.

Er der en behjælpelig sjæl med teknisk forstand, som kan hjælpe mig lidt på
vej.

Med venlig hilsen

BGD

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 05-11-04 22:54

Hej

"BGD" <bgd@webspeed.dk> wrote:

> [...]

>Server: voip1.telefin.dk

>Mit problem er at jeg ikke helt er klar over hvor jeg indtaster ovenstående.

Det letteste ville være at kigge hér: http://voxilla.com/spaconfig.php
Der finder du konfigurations-wizards til en lang række VoIP udbydere,
dog ingen til Telefin, men, der findes en til Musimi, brug den, blot
udfyld dine data som du nævner herover, så bliver den automatisk
konfigureret korrekt, og tilpasset Danske forhold.

>Når jeg løfter røret får jeg ingen klartone, men det er måske normalt. Det
>suser en smule som om der er forbindelse.

At du ingen klartone har skyldes at din SPA2000 ikke er registreret hos
Telefin.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : P christ

Dato : 06-11-04 08:24

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> konfigureret korrekt, og tilpasset Danske forhold.

> At du ingen klartone har skyldes at din SPA2000 ikke er registreret hos

Telefin er der faktisk også
Mvh Poul

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 06-11-04 22:22

Hej

"P christ" <spam_poul.christensen@c.dk> wrote:

>Telefin er der faktisk også
>Mvh Poul

Ok, det havde jeg ikke bemærket :) ret længe siden jeg kiggede dér
sidst, havde blot linket liggende... Men så meget lettere.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : MJ

Dato : 06-11-04 20:00

Hvis ikke du har fået det til at virke, så sig til her i gruppen, jeg har en
opsætning der virker.

MJ

Fra : BGD

Dato : 02-12-04 22:35

Tak for de gode råd. Jeg har fået udstyret til at virke.
Jeg har måttet ændre min mailadresse pga. spam. Jeg har ellers kun brugt
bgd@webspeed.dk i denne nyhedsgruppe.
Ærgerligt med dette uvæsen.

Med venlig hilsen
BGD