malawi krabbe
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 05-11-04 15:07

Jeg er ny på akvarie fronten.

Kunne godt tænke mig at få fat i nogle sjove dyr til akvariet.

Jeg har derfor hørt at en Malawi krabbe skulle være noget af det sjoveste at
have i et akvarium.

Er der derfor nogen som ved hvor jeg kan købe sådanne en (Jeg bor i
København.)

På forhånd mange tak

Peter Frederiksen.

P.s. Hvis der er andre som har gode råd til hvad der kan være underholdende
i et akvarium.

Er jeg meget interesseret i at høre om det.

Fra : HansDanielsson

Dato : 06-11-04 16:53

Hej
Det kan du have ret i men du ser den ikke ret meget da den er et nat
dyr, Men hvis du er interessere i den slags er Blå Hummer også ret sjove
og meget flotte, kan ikke sætte billed ind her men skriv til mig og jeg
vil sende et billede af min den ene sammen med Malawierne, min krabbe
har nu gået i akvariet ca. 6 mdr og jeg har set den måske 3 gange i et
kort glimt.
m.v.h
Hans Danielsson
hansdanielsson@hansd.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 06-11-04 19:28

Men hvis du er interessere i den slags er Blå Hummer også ret sjove
> og meget flotte,´

Hvad med planterne ? æder de dem?

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "

Fra : Bondemand

Dato : 06-11-04 20:12

> Men hvis du er interessere i den slags er Blå Hummer også ret sjove
>
> Hvad med planterne ? æder de dem?

Blå hummere spiser både planter og fisk, men værst af alt så graver de. Blå
hummer er en art af flodkrebs, som kommer fra den sydlige del af Nord
amerika. Derovre har de problemer med at de underminerer flodbrinkerne. Jeg
har haft et par stykker gående, og ja... de er sjove at kikke på, men de
graver simpelthen hele bunden op i akvariet.

Mvh.
Jan

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 08-11-04 14:54

Jeg har læst at krabben vil spise planterne, hvis der ikke er fodder nok.

Den er vist en skralde spand som æder alt hvad den kan komme i nærheden af.
Også fisk hvis de er syge eller hvis de bliver fanget i en gang, hvor de
ikke kan komme ud.

Er der ikke nogen som ved hvor man kan købe den?

//Peter Frederiksen.

Fra : Maxie

Dato : 14-11-04 02:09

> Er der ikke nogen som ved hvor man kan købe den?
>
> //Peter Frederiksen.

Jeg så nogle blå krebs/hummere i Maxi Zoo i Gentofte i sidste uge !

Max

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 06-11-04 20:26

HansDanielsson wrote:
> Hej
> Det kan du have ret i men du ser den ikke ret meget da den er et nat
> dyr, Men hvis du er interessere i den slags er Blå Hummer også ret sjove

Mener du krebs?

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 08-11-04 17:21

Formuleringen er der nu ikke noget galt i.
Der bliver svaret på 2 spørgsmål.
Prøv at læs mit første indlæg, så er det lidt nemmere at følge med.