Newbie spørgsmål
Fra : Tue Nørgaard

Dato : 16-05-01 17:18

Hejsa!

Jeg leder efter en måde at sende en besøgende videre til en anden side, hvis
en bestemt parameter er sat..

Min if ting virker fint, men jeg kan ikke finde en "redirect funktion" i PHP
manualen...

Jeg kigger helt sikkert det forkerte sted.. Kan nogen hjælpe mine øjne?

mvh

tn

Fra : Christian Iversen

Dato : 16-05-01 17:29

"Tue Nørgaard" <tue@bitnisse.dk> wrote in message
> [...]
PHP
> manualen...
>
> Jeg kigger helt sikkert det forkerte sted.. Kan nogen hjælpe mine øjne?

Du sender en såkaldt "HTTP-Header" afsted. Dette skal gøres før du har sendt
så meget som ét bogstav til klienten!

Gør således:

$Url = 'www.snotskovl.dk';
Header("Location: $Url");

--
Regards, Christian Iversen

Fra : Tue Nørgaard

Dato : 16-05-01 20:21

> hvis

> PHP

> Du sender en såkaldt "HTTP-Header" afsted. Dette skal gøres før du har
> [...]
Det virker ikke som jeg gerne vil..

Når de trykker på en knap, sker der lidt forskelligt med ting i database.
Når det er færdigt skal de sendes til en anden side!

How?

mvh

tn

Fra : Jonas Delfs

Dato : 16-05-01 20:26

> Det virker ikke som jeg gerne vil..
>
> Når de trykker på en knap, sker der lidt forskelligt med ting i database.
> Når det er færdigt skal de sendes til en anden side!
>
> How?

Som forklaret:

<?php
//en hel masse php-kode
$result = mysql_query("Do some tricks");
header("location: http://allimuhamedkebabski.dk/");
?>

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 16-05-01 21:44

"Jonas Delfs" <nospam@delfs.dk> writes:

> [...]
>
> <?php
> //en hel masse php-kode
> $result = mysql_query("Do some tricks");

- og husk Christians råd: Du må ikke skrive så meget som et sølle
mellemrum før du bruger header(). Her er et citat fra
<http://php.net/manual/en/function.header.php>:

Remember that the header() function must be called before any
actual output is sent, either by normal HTML tags blank lines in a
file, or from PHP. It is a very common error to read code with
include(), or require(), functions, or another file access
function, and have spaces or empty lines that will output before
header() is called. The same problem exists when using a single
PHP/HTML file.

Husk, at mellemrum kan gemme sig mange steder:

" <?php ... ?> "
^ ^

^ angiver steder, hvor der bliver skrevet et mellemrum, som man måske
i svagt øjeblik kan overse.

--
Jens Axel Søgaard -- http://www.jasoegaard.dk

A Mathematician is a machine for turning coffee into theorems.
- Paul Erdös

Fra : Mickey

Dato : 16-05-01 22:11

"Jens Axel Søgaard" <jensaxel@soegaard.net> skrev i en meddelelse

> - og husk Christians råd: Du må ikke skrive så meget som et sølle
> mellemrum før du bruger header(). Her er et citat fra

det må der til gengæld godt hvis man bruger ob_gzhandler() (mener jeg den
hedder), en outputbuffer
- den buffererere hele outputtet og sender det til sidst, derfor ka man
adde headere hvor man har lyst! (og desuden komprimere den siden...)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Tue Nørgaard

Dato : 17-05-01 19:31

Hejsa!

> [...]
> - den buffererere hele outputtet og sender det til sidst, derfor ka man
> adde headere hvor man har lyst! (og desuden komprimere den siden...)

Tak for alle jeres svar.. Det hjælper mig bare ikke.. Jeg er afhængig af div
output inden jeg laver dette med at sende folk videre.. Jeg bruger en del
require osv...

Lige nu bruger jeg : if ($result9[0]>="1") {echo ("<META
HTTP-EQUIV=\"Refresh\"
CONTENT=\"0;URL=http://www.mydomain.dk/ertilmeldt.php\">");

Men inden er der en del output til klienten...

Det virker, men det er ikke kønt.. Der MÅ da være en anden måde...

mvh

Tn

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-05-01 19:43

"Tue Nørgaard" <tue@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men inden er der en del output til klienten...
>
> Det virker, men det er ikke kønt.. Der MÅ da være en anden måde...

Ja, og den har du fået oplyst... tag et kig på Output Control Funktionerne.
Eks.:

<?php
ob_start();
echo "hej";
header("location: http://girafpatter.dk/");
ob_end_flush();
?>

--
Mvh. Jonas Delfs
http://delfs.dk

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 17-05-01 19:47

On Thu, 17 May 2001 20:31:04 +0200, "Tue Nørgaard" <tue@bitnisse.dk>
wrote:

>Det virker, men det er ikke kønt.. Der MÅ da være en anden måde...

Kig på det som Mickey snakkede om.
Hvis det ikke virker kan du kigge på ob_start() som dog ikke komprimerer
siden, men gør at du kan tilføje headers når som helst i løbet af
scriptet.

http://php.net/manual/en/function.ob-start.php

PS. Hvis du skal køre Mickey's ob_gzhandler fluff så er det således:

<?ob_start("ob_gzhandler");?>

som det ALLERFØRSTE. Derefter kan du blande output og headers så vildt
du gider.

--
Mvh. / Regards Stefan Bruhn

$email = array(115,116,101,102,97,110,64,98,114,117,104,110,46,116,111);
for ($i=0;$i<=15;$i++) {echo chr($email[$i]);}

Fra : Mickey

Dato : 17-05-01 19:50

> [...]
div
> output inden jeg laver dette med at sende folk videre.. Jeg bruger en del

det sku ku klare med en ob_gzhandler som omtalt i dette indlæg:

Desuden har både Stefan og Jonas forklaret en mulighed ;)

- held og lykke med det do ;)

Fra : Tue Nørgaard

Dato : 17-05-01 21:57

> det sku ku klare med en ob_gzhandler som omtalt i dette indlæg:
>
> Desuden har både Stefan og Jonas forklaret en mulighed ;)
>
> - held og lykke med det do ;)

Takker.. til jer alle sammen.. Jeg skal jo bare læse hvad I skriver. .Nu
spiller det...

Mange tak herfra....!

Have fun - I´m now!

tn