[debian] www.freshports.org lookalike?
Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 05-11-04 11:14

Jeg leder efter en pedant for freshports.org til debian, hvor jeg kan følge
med i a) hvilket version de forskellige pakker er i hhv. stable, testing og
unstable og b) hvad de seneste ændringer er.

packages.debian.org er det tætteste jeg har kunnet finde, men ifølge den er
fx kde ved version 3.1.2 i unstable, og jeg kan da se at jeg kører 3.3.1
lige nu, så det ser ikke ud til at packages.debian.org har været opdateret
længe.

Mvh
Bjarne

Fra : Jesper Krogh

Dato : 05-11-04 11:16

I dk.edb.system.unix, skrev Bjarne Wichmann Petersen:

> [...]
> fx kde ved version 3.1.2 i unstable, og jeg kan da se at jeg kører 3.3.1

Det er fordi kde pudsigt nok skal findes som:

http://packages.debian.org/kdebase

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 05-11-04 11:25

Bjarne Wichmann Petersen <nospam.nospam@mekanix.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> [...]
> fx kde ved version 3.1.2 i unstable, og jeg kan da se at jeg kører 3.3.1

På packages.qa.debian.org kan man følge med i pakkers
versionsudvikling mv. samt få overblik over pakker tilknyttet bestemte
vedligeholdere. KDE består f. eks. af mange forskellige pakker, hvor
du nok har fået fat i "meta-kde"...

http://qa.debian.org/developer.php?login=debian-qt-kde@lists.debian.org

/Rasmus

cat complaints > /dev/null

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-11-04 18:48

On Fri, 05 Nov 2004 11:14:12 +0100, Bjarne wrote:

> [...]

> packages.debian.org er det tætteste jeg har kunnet finde, men ifølge
> den er fx kde ved version 3.1.2 i unstable, og jeg kan da se at jeg

Hvor har du fra at at 3.3.1 er nyeste KDE i Debian unstable?

Kig f.eks. på <http://ftp.se.debian.org/debian/pool/main/m/meta-kde/>
eller et andet mirror, samt <http://packages.qa.debian.org/m/meta-kde.html>

packages.debian.org ser ud til at være opdateret. Mon ikke snarere du
har installeret KDE 3.3.1 fra nogle pakker der ikke er lavet af
Debian (KDEs egne, måske?)?

Mvh.

--
"More than anything, I won't try" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 06-11-04 10:18

Adam Sjøgren wrote:

> Hvor har du fra at at 3.3.1 er nyeste KDE i Debian unstable?

Fordi jeg kører kde 3.3.1 og har installeret den via #apt-get install
kde/unstable, som så har hentet den via:

deb ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/ unstable main contrib non-free

> Mon ikke snarere du
> har installeret KDE 3.3.1 fra nogle pakker der ikke er lavet af
> Debian (KDEs egne, måske?)?

Det har jeg ingen anelse om. Jeg er n00b mht. debian og regnede med at
sunsite var et officielt mirror eftersom jeg kunne vælge det fra
installationsopsætningen.

mvh
Bjarne

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-11-04 14:40

On Sat, 06 Nov 2004 10:18:04 +0100, Bjarne wrote:

> Fordi jeg kører kde 3.3.1 og har installeret den via #apt-get
> install kde/unstable, som så har hentet den via:

> deb ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/ unstable main contrib
> non-free

Du lyder meget mystisk. På ovenstående adresse er nyeste udgave 3.1.2:

ftp://mirrors.sunsite.dk/mirrors/debian/pool/main/m/meta-kde/kde_3.1.2_all.deb

Måske kigger vi på forskellige pakkers versionsnumre? Prøv lige at se
hvad en:

dpkg --status kde | grep ^Version:

giver.

Så vidt jeg kan se er de forskellige pakker i unstable i forskellige
versioner (kde og kde-core er version 3.1.2, mens de fleste andre der
hedder noget med kde er version 3.3.0 eller 3.3.1).

Jeg tror derfor stadig at packages.debian.org er helt up to date.
(Andet ville i øvrigt være meget mærkeligt).

Mvh.

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 06-11-04 20:50

Adam Sjøgren wrote:

> dpkg --status kde | grep ^Version:

3.1.2

> [...]
> Jeg tror derfor stadig at packages.debian.org er helt up to date.
> (Andet ville i øvrigt være meget mærkeligt).

Kunne se sådan ud, kdelibs ser helt rigtigt ud. Hvorfor bruger debian
iøvrigt version 3.1.2 til kde/kde-core?

Bjarne

Fra : Mads

Dato : 07-11-04 18:13

"Bjarne Wichmann Petersen" <nospam.nospam@mekanix.dk> wrote in message

> Kunne se sådan ud, kdelibs ser helt rigtigt ud. Hvorfor bruger debian
> iøvrigt version 3.1.2 til kde/kde-core?

Fordi de pakker kun indeholder et par tekst filer. KDE pakken depender kun
på pakker, som indeholder det rigtige kde kode, den har ikke selv noget kode
(<http://packages.debian.org/cgi-bin/search_contents.pl?searchmode=filelist&word=kde&version=testing&arch=all>).
Men ja, det ser ud til der er nogen som har glemt at opdatere pakkens
versions nummer.

Hilsen
Mads