Emulering af Safari
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-11-04 09:27

Hejsa

Jeg er på jagt efter noget Safari-emuleringssoftware. Findes det
overhovedet.. ?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-04 10:34

Bo Kamp Dudek skrev:

> Jeg er på jagt efter noget Safari-emuleringssoftware. Findes det
> overhovedet.. ?

Hvad (hvordan) skal du bruge softwaren?

Hvis du er ude efter at se hvordan Safari viser en given side, kan du
bruge siden her: <http://danvine.com/icapture/>.

Du kan også lægge linux og Konqueror ind på din maskine - det er samme
browser-engine.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-11-04 10:50

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Du kan også lægge linux og Konqueror ind på din maskine - det er samme
> browser-engine.

Der må det letteste vist være, at hente Knoppix og boote på en CD.
http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html
--
Mvh. Lars

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-11-04 11:54

>Der må det letteste vist være, at hente Knoppix og boote på en CD.
>http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html

jeg udvikler websites på en pc, og har af og til brug for også at
optimere til safari.. derfor skal jeg have windows (og dermed min
html-editor) åbnent..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 05-11-04 11:56

>Hvad (hvordan) skal du bruge softwaren?

på en windows maskine mens jeg har andre programmer åbnet

>Hvis du er ude efter at se hvordan Safari viser en given side, kan du
>bruge siden her: <http://danvine.com/icapture/>.

går ikke helt.. det er for langsomt at webudvikle ad den vej.. så
hellere stå ved en mac, som vi har her på tegnestuen.. ehm.. og leve
med, at jeg dermed skal bruge andre html-værktøjer, end jeg er vant
til..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-04 13:06

Bo Kamp Dudek skrev:

> [...]
> hellere stå ved en mac, som vi har her på tegnestuen.. ehm.. og leve
> med, at jeg dermed skal bruge andre html-værktøjer, end jeg er vant

Hvis du har adgang til en Mac og en PC samme sted, er det letteste
selvfølgelig at bruge Mac'en til at tjekke i Safari.

En anden mulighed er at bruge SSH-tunneling til at få linux-programmer
op på din windowsmaskine. Det kræver at man får en X-server op på sin
windowsmaskine, men det kan gøres rimelig let (og gratis) med CygWin
(<http://www.cygwin.com/>).

--
Jens Gyldenkærne Clausen