SATA - 0.09 micron
Fra : WhiteD

Dato : 05-11-04 06:00

Hej alle sammen, håber lige i gider hjælpe med et par spørgsmål.

Så fik jeg købt mit nye system og i den anledning dukkede der et par
spørgsmål op.

1. Hvordan kan jeg se at min AMD 64 3500 + er en 0.09 micron?

2. Jeg ved at for at instalere en SATA disk så skal man trykke F6 under
windows-instalationen. Men hvad gør man hvis ikke den reagerer på at man
trykker på F6, den fortsætter bare instalationen?.

3. Er der nogen steder i windows man kan se hvis den kører sata?

MVH WhiteD

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-11-04 07:01

WhiteD wrote:
> 1. Hvordan kan jeg se at min AMD 64 3500 + er en 0.09 micron?

Jeg ved det ikke, men mon ikke nogen her i gruppen ved det,
hvis du skriver hvad der står på CPUen?

> 2. Jeg ved at for at instalere en SATA disk så skal man trykke F6
> under windows-instalationen. Men hvad gør man hvis ikke den
> reagerer på at man trykker på F6, den fortsætter bare instalationen?

Det skal den også, bare hav driverdisketten klar.

> 3. Er der nogen steder i windows man kan se hvis den kører sata?

Hehe, jeg ved ikke helt hvad du skal bruge den oplysning til, det
ses jo rimelig nemt inde i maskinen!

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : ct

Dato : 05-11-04 10:32

hent programmet cpuid (søg på google)

den skal fortsætte - efter et par minutter vil den så bede om
driverdisketten til sata controlleren.

Fra : WhiteD

Dato : 06-11-04 01:15

Tak for det, så fik jeg bekræftet at det er en 0.09 micron.

Til det sidste du skriver, så spørger den også efter en driver men den kan
ikke finde den på den med følgende cd? selcom det helt klart fremgår det er
den diskette?

Mvh WhiteD

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-11-04 11:44

WhiteD wrote:
> Til det sidste du skriver, så spørger den også efter en driver
> men den kan ikke finde den på den med følgende cd? selcom
> det helt klart fremgår det er den diskette?

Jeg forstår ikke helt hvad du skriver, men Windows installationen
kræver at SATA-driveren ligger på en diskette. Find evt. driveren
på producenten af bundkortets hjemmeside og læg dem ned på
en diskette.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : WhiteD

Dato : 06-11-04 21:07

Tak for svarene, nu fandt jeg en løsning.

Mvh WhiteD