Min dårlige erfaring med www.chippen.dk
Fra : John

Dato : 04-11-04 19:53

Jeg "købte" en CPU kølerprofil hos www.chippen.dk, og valgte at
indbetale på deres bankkonto, da de åbenbart IKKE modtager betaling
via Dankort (det burde måske have fået mine arlarmklokker til at ringe
...hmm) ...om ikke andet så får det forhåbentlig JERES til at ringe

Men som sagt, så gjort, og en mail til dem dagen efter med ordlyden,
"Jeg har indbetalt bla-bla til jeres konto, og hvornår kan jeg
forvente varen" , resulterede i følgende svar (dette er copy and paste
....he-he):

"muligvis i dag vis det er regt på vores bank

Med venlig hilsen
Chippen.dk
Uffe Pedersen
Salg og Support
Telefon tider Fra 10 til 17 alle hverdage.
Telefon Nr.
Hoved Nr.+45 8747 0727.
Mobil Nr. +45 2892 1007."

Ja OK, han må ikke være ret meget over 12, eller også har han et
stave/formuleringsproblem ... jeg satser på det første

Jeg skrev flere e-mails til ham dagen efter igen, men der skete INTET,
hverken en tilbagemelding om en evt. forsinkelse eller restordre.
Så ringede jeg til ham ......5 gange uden nogen svarede ......SÅ
begyndte jeg at tænke Hmmmm, og "Googlede" chippen.dk.

http://www.google.dk/search?hl=da&q=chippen.dk&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

NU blev jeg sq nervøs ...(prøv det).

Jeg kontaktede min bank for at hører om man evt. kunne tilbageføre
mine penge, det kunne man så IKKE, men de ville sende en blanket med
bla-bla, som jeg skulle sende tilbage, men jeg spurgte så om han ikke
bare kunne være ligeglad med min "anmodning om tilbageførsel", og bare
beholde pengene, og min bank sagde ...Jo!!.

ARRRRRGGGGH !!! - sådan en lille MOTHERFUCKER, skal fa**eme ikke tage
rø**n på mig, så jeg skrev følgende til ham:

"Nu må det være nok, jeg har INTET hørt fra dig siden min indbetaling
til jeres konto (Bestillingsnummer: *****)

Hvis ikke jeg hører fra dig, at min ordre ER afsendt senest i morgen,
bedes du tilbageføre pengene til min konto.

Hvis IKKE en af de 2 ovennævnte betingelser bliver opfyldt, vil jeg
betragte dette som en bedragerisag og handle derefter

SÅ kunne det nok være den lille lo*t, kunne få fingeren ud, ca. 10
minutter efter fik jeg følgene ordrette e-mail:

"varen er sendt
og slap da lige af vi skal lige reg din indbetalig du

[...]

Ja OK, selvfølgelig, det er da fair nok ....men skal der gå SÅ lang
tid før de "reg min indbetalig du"- he-he ?? når jeg får overført
penge til min konto er det "reg" næsten med det samme ...og det tager
helt sikkert, ikke flere dage.
Men ret skal være ret, det kan være de har en "Taliban" bank der ikke
helt, er i det samme århundrede som os andre, men så kunne han sgu da
smide en mail som svar på min(e).

Jeg skrev så straks tilbage og ville gerne have et "Track and Trace"
nummer, som man får når man sender pakker .....INTET svar, prøvede så
et par timer senere ....INTET svar.

Jeg skrev så igen dagen efter med dette:

"Jeg venter STADIG på den T&T kode !! - det her er sgu ved at være
belastende.

Hvis I har sendt pakken i går så har i en T&T kode, hvis IKKE den
dukker op på min adresse i dag, eller i kan sende mig en T&T koder der
viser den er undervejs, ønsker jeg at ophæve købet, og i bedes
tilbageføre mine penge."

Han skrev så tilbage senere den dag med følgende:

"se vores leverings betinglser og slut og vær en af danmarks største
kvaulanter

[...]

Senere kom denne mail:

"halo fjols se leverings betinglser og få dig et liv samme tidig
og lige en ting til du er sort listet her"

Herefter skrev jeg en mail med en slet skjult trussel om hvad "privat
inkasso" kan betyde (Censur ) det resulterede i en opringning fra
"Uffe", der svinede mig til, og fremhævede "At jeg da bare kunne
stille op, da han havde været udsmider og ikke var bange" ...LOOOOL.

Men et spørgsmål fra mig der lød: har du eller har du IKKE, sendt min
pakke ??, lød svaret ..jaa du kan se vores leveringsbetingelser,
dertil svarede jeg "Vi ses" og smækkede røret på ....20 minutter
senere fik jeg en mail med en T&T kode.

Jeg er overbevist om at denne "Uffe" ikke er seriøs nok til at drive
en forretning, og hvis jeg skulle skyde på hans alder MÅ han sikkert
heller ikke for hans mor og far ..LOL.

Dette skal betragtes som en KÆMPE advarsel mod at købe hos
www.chippen.dk heller ikke ved efterkrav, da man kan risikerer ved en
evt. fortrydelse eller defekt vare, at få problemer (se google
søgeresultat).

Jeg vil opfordre andre til at copy 'n' paste dette indlæg, (evt.
tilføje kommentarer/erfaringer) eller linke til det, og poste det så
mange steder som OVERHOVEDET muligt, for at gøre opmærksom på
www.chippen.dk og deres total ligegyldige og arrogante holdning til
deres kunder.

Han er åbenbart kun interesseret i folks bankoverførsler og nægter at
sende den forudbetalte vare ...med mindre man "oplyser" ham om evt.
konsekvenser.

Lad os stå sammen mod disse plattenslagere og vise dem "døren", jeg
handler tit på nettet med feks. itbutikken.dk, shg.dk,
proshop-direkte.dk og mange andre UTROLIG gode og seriøse firmaer, og
så er det sgu da p**sse træls at et skodfirma som chippen.dk, skal
ødelægge det i en sådan grad at, mange bliver skræmt fra at handle
online.

John.

NB. Jeg er SÅ glad for at være "sortlistet" hos www.chippen.dk ...det
burde faktisk HELE Danmarks befolkning være .

Fra : Fynbo

Dato : 04-11-04 20:02

"John" <pcno2@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> via Dankort (det burde måske have fået mine arlarmklokker til at ringe
> ..hmm) ...om ikke andet så får det forhåbentlig JERES til at ringe

Hej John.

Du kan starte med at ligge hans adresse ind her http://www.firmacheck.dk/
og dine erfaringer. Kan ikke finde ham på http://www.firmacheck.dk/ så det
er da et sted at starte..

Tak for advarslen...

Fynbo

Fra : Søren Christensen

Dato : 04-11-04 21:22

"Fynbo" <Fynbo@t.dk> skrev i en meddelelse

> "John" <pcno2@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvis han istedet havde læst lidt på nyhedsgrupperne og diverse hjemmesider,
ville han fra start have fundet ud af man ikke skal handle med chippen.

Venligst

Fra : Fynbo

Dato : 04-11-04 21:26

"Søren Christensen" <master.klio@hotpower.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis han istedet havde læst lidt på nyhedsgrupperne og diverse
> hjemmesider,
> ville han fra start have fundet ud af man ikke skal handle med chippen.
>
> Venligst

Hvad så med at komme med nogle links til de sider/ post
du omtaler...

Fynbo

Fra : Søren Christensen

Dato : 04-11-04 22:47

"Christian Mygind" <usenetSlettes@Slettesmygind.net> skrev i en meddelelse

> Der er adskillige.
> Prøv en "chippen.dk+advarsel" i google groups:
>
> http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&scoring=d&q=chippen.dk%2Badvarsel

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=40470761%240%2413971%24edfa
db0f%40dtext02.news.tele.dk&rnum=8&prev=/groups%3Fq%3Dchippen.dk%2Bgroup:dk.
edb.*%26hl%3Dda%26lr%3D%26scoring%3Dd%26selm%3D40470761%25240%252413971%2524
edfadb0f%2540dtext02.news.tele.dk%26rnum%3D8

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=3ff83ddf%240%2430083%24edfa
db0f%40dtext01.news.tele.dk&rnum=10&prev=/groups%3Fq%3Dchippen.dk%2Bgroup:dk
..marked.*%26hl%3Dda%26lr%3D%26scoring%3Dd%26selm%3D3ff83ddf%25240%252430083%
2524edfadb0f%2540dtext01.news.tele.dk%26rnum%3D10

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=bpfcm9%241c23%241%40gnd.k-n
et.dk&rnum=13&prev=/groups%3Fq%3Dchippen.dk%2Bgroup:dk.marked.*%26start%3D10
%26hl%3Dda%26lr%3D%26scoring%3Dd%26selm%3Dbpfcm9%25241c23%25241%2540gnd.k-ne
t.dk%26rnum%3D13

> Uffe er internethandelens sorteste får.

Ja som Christian skriver er det bare at bruge google.
Og ikke bare kun google groups men også internet søgning. Evt bare på
Chippen.dk
Så kommer der bla noget fra forbruger styrelsen hjemmeside osv...

Venligs

Fra : Peter I. Hansen

Dato : 05-11-04 09:32

Fynbo wrote:
> "John" <pcno2@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Den er nævnt her:

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/#C

/Peter

Fra : Peter J

Dato : 05-11-04 00:26

"John" <pcno2@msn.com> skrev

> [...]
> via Dankort (det burde måske have fået mine arlarmklokker til at ringe
> ..hmm) ...om ikke andet så får det forhåbentlig JERES til at ringe

Tak for underholdende læsning, om end din historie ikke bragte meget nyt.
Chippen.dk er særdeles berygtet på Usenet, hvilket du nu også har fundet ud
af gennem din "Googling". Alligevel er det er altid grænsende til det
grotesk morsomme at læse, hvilke litterære mesterstykker Uffe får udgydet i
sin evigt bitre kamp mod kunderne, som han notorisk kalder "(CITAT:)
danmarks største kvaulanter".

At manden overhovedet kan drive en forretning er utroligt - efter de
historier man læser, burde han for længst være blevet iført en trøje med
meget lange ærmer og buret inde på en galeanstalt

mvh
Peter

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-11-04 07:43

> At manden overhovedet kan drive en forretning er utroligt - efter de
> historier man læser, burde han for længst være blevet iført en trøje med
> meget lange ærmer og buret inde på en galeanstalt

Desvære er han holdt op med at skrive på usenet. Da han startede biksen
skrev han tit i diverse danske grupper. Og der kunne de mest farverige
tilsvininger foregå helt offentligt. Det var tiltider meget underholdende
at se ham forsøge at redde sig ud af diverse håbløse sager.

Han er angivelig MEGET ordblind det forklare hans måde at udtrykke sig på.
Det har ihvetfald været et at hans argumenter for at svine folk til.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Peter J

Dato : 05-11-04 16:19

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev

> Han er angivelig MEGET ordblind det forklare hans måde at udtrykke sig på.
> Det har ihvetfald været et at hans argumenter for at svine folk til.

Ja, det har været hans undskyldning, selvom jeg har svært ved at se den
logikken. At være ordblind behøver vel ikke at være ensbetydende med, også
at være en ubehøvlet tåbe

mvh
Peter

Fra : John

Dato : 05-11-04 16:57

Her er en UPDATE.

Ja så kom pakkeposten, jeg havde allieret mig med en hobbykniv ..nej
jeg var ikke sur på ham , men jeg ville lige tjekke indholdet før jeg
accepterede pakken.
Alt var i den skønneste orden, jeg havde nu forventet en mursten eller
en "kreativ" modificering af køleren, som han truede med i telefonen.

Men det havde jo nok heller ikke været smart set fra hans synspunkt,
så stod han jo med en rigtig-rigtig sur kunde og en returneret køler
han selv havde "moddet".

Men jeg er glad for at alt gik som det skulle og jeg kan lægge låg på
denne kedelige oplevelse.

Jeg er overbevist om, hvis ikke jeg var så vedholdende og til tider
agressiv , havde jeg stået tilbage med en langtrukken og resultatløs
sag i forbrugerklagenævnet, manden kan jo bare ignorere deres
afgørelse, og nægte at tilbagebetale pengene som i Stig Madsen's
tilfælde.

Loven burde laves om på det punkt, og han burde nægtes at drive
forretning før han efterkommer forbrugerklagenævnets afgørelse.

John

Fra : Palle

Dato : 05-11-04 18:25

> Her er en UPDATE.
>
> Ja så kom pakkeposten, jeg havde allieret mig med en hobbykniv ..nej
> jeg var ikke sur på ham , men jeg ville lige tjekke indholdet før jeg
> accepterede pakken.

Du kan vel ikke få lov først at åbne pakken og derefter evt. nægte at
modtage den?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-11-04 18:32

> Du kan vel ikke få lov først at åbne pakken og derefter evt. nægte at
> modtage den?
Jo. Det kan man godt hvis man åbner den sammen med posten eller på
posthuset.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-11-04 03:11

Thomas Hansen skriblede og skrablede følgende:

> Jo. Det kan man godt hvis man åbner den sammen med posten eller på
> posthuset.

NEJ! (og atter nej!)
Det er en *vandrehistorie!*

Du kan *ikke* åbne en pakke, før du har betalt eller kvitteret for
modtagelsen. Den kvittering er vigtig, fordi det er det tidpunkt, hvorpå
risikoen overgår fra PD til dig som modtager.

Pakkens indhold er *ALENE* et forhold mellem afsender og modtager, og er PD
fuldstændig uvedkommende, med mindre der er tale om en erstatningssag...

Claus

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 06-11-04 09:54

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> Pakkens indhold er *ALENE* et forhold mellem afsender og modtager, og
> er PD fuldstændig uvedkommende, med mindre der er tale om en

Men det er nu alligevel smart nok at åbne den på posthuset eller foran
postbudet, da man så har et uafhængigt vidne, hvis der viser sig at være
mursten i kassen.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Henning

Dato : 06-11-04 11:03

On Sat, 6 Nov 2004 09:53:53 +0100, "Peter \(8464\)"
<usenet@vesterbro24.invalid> wrote:

>Men det er nu alligevel smart nok at åbne den på posthuset eller foran
>postbudet, da man så har et uafhængigt vidne, hvis der viser sig at være
>mursten i kassen.

Tja, men hvad vil du bruge det til? Har du først åbnet pakken har du
accepteret modtagelsen. Postvæsnet kan jo ikke vide om du har bestilt
en mursten, og vil ikke returnere pakken idet den har været åbnet.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-11-04 12:04

Henning wrote:
> Tja, men hvad vil du bruge det til? Har du først åbnet pakken har du
> accepteret modtagelsen. Postvæsnet kan jo ikke vide om du har bestilt
> en mursten, og vil ikke returnere pakken idet den har været åbnet.

Nej, men postvæsenet kan bevidne, at en mursten har været sendt, i en senere
retslig behandling af sagen.

/Chr

Fra : Palle

Dato : 06-11-04 12:37

> [...]
PD
> fuldstændig uvedkommende, med mindre der er tale om en erstatningssag...

Det troede jeg også...