Underligt
Fra : Martin Larsen

Dato : 04-11-04 17:26

Min vuffer (Kemba) skifter engang imellem farve på næsen. Er der nogen der
har oplevet noget ligende ?? han har en stribe mellem næseborene som til
tider bliver lysere nogle gange er den næsten ikke lysere end resten af
næsen som er helt sort, men i øjeblikket er den meget lys.

Han er lige glad og veltilpas uanset hvordan hans næse ser ud.

Nogen bud ??

Mvh MArtin

Fra : Ulla Ipsen

Dato : 04-11-04 19:01

"Martin Larsen" <martinlarsenFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> næsen som er helt sort, men i øjeblikket er den meget lys.
>
> Han er lige glad og veltilpas uanset hvordan hans næse ser ud.

hej
Det med pigmenteringen forsvinder på næsen - kaldes i "snenæse" og er ganske
uskadeligt. Det er mere udbredt hos nogle racer end andre, jeg har selv i
tidernes morgen haft Samojedhunde, og de mistede ofte farven på snuden om
vinteren, og den kom så igen når foråret og solen indfandt sig. Jeg har også
set Lhasa Apso med snenæser, så det er ikke ualmindeligt.
Ulla

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-11-04 22:24

> [...]
> også
> set Lhasa Apso med snenæser, så det er ikke ualmindeligt.

Det lyder sandsyneligt. Ser bare meget sjovt/underligt ud da det kun er en
stribe lige ned mellem næseborene ser bliver lys.Der er jo malamute i ham så
det kan jo være det er der for at han også har det sådan.

Martin

-- http://www.megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3811 --

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-04 19:06

> Han er lige glad og veltilpas uanset hvordan hans næse ser ud.
>
> Nogen bud ??

Hej Martin !

Spurgte om det samme herinde engang, da Buffys næse pludselig blev helt
lyserød og den havde altid været helt sort.

Forklaringen var vist nok, at næsen skifter farve efter årstiden: Når det er
vinter = mørkt / koldt bliver næsen lys og om sommeren ( når der er lyst /
sol ), bliver næsen mørk.

Ventede spændt på om det ville passe på Buffy og det gjorde det. I sommers
var hendes næse ( hedder det egentlig ikke snude på en hund ? ) blevet helt
sort igen.

Det passer vel egentlig også med, at Kembas snude bliver lysere nu, hvor
vinteren nærmer sig.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Mus

Dato : 04-11-04 22:40

Martin Larsen <martinlarsenFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:418a5834$0$246$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> næsen som er helt sort, men i øjeblikket er den meget lys.
>
> Han er lige glad og veltilpas uanset hvordan hans næse ser ud.

Hæ hæ ved ikke om det har noget med sagen at gøre, men lyser da næsten som
om næsen bliver solbrændt om sommeren og nu er vinterbleg.

Men om det er sådan det hænger sammen ved jeg ikke. Har kun prøvet at have
sortsnudede hunde.

LN