spinner box i HTML
Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 04-11-04 14:21

Hej NG

Kan man via javascript aflæse den visuelle option i en multiple
select-box med size sat til 1, på nogen måde, hvis optionen ikke er
selected.

<select multiple="multiple" size="1">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
<option value="4">4</option>
</select>

Det er en udfordring jeg har fået et andet sted, men har ikke kunnet
løse den og jeg spørger derfor nu jer.

Det der prøves at laves er en spinnerbox a lá den der findes under
Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger... ved "oversigt"

I operativ systemet er værdien af spinnerboxen den option man har
klikket sig op eller ned til.
Men i en browser kræver det at brugeren derudover også klikker på selve
optionen så den bliver valgt, altså bliver blå.

Den nemme, hurtige og formodentlig mest korrekte løsning ville helt
klart være at bruge de redskaber der er givet i HTML-forms og blot
benytte en almindelig select-box, hvor brugeren vælger den værdi de ønsker.

Så er der nogen der kender en løsning eller har en ide jeg kan arbejde
videre med, så kom endelig med den

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 04-11-04 15:11

Ikke mig bekendt

/Marten

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 06-11-04 08:57

On Thu, 04 Nov 2004 14:20:35 +0100, Martin Hintzmann Andersen
<no@spam.please> wrote:

> Kan man via javascript aflæse den visuelle option i en multiple
> select-box med size sat til 1, på nogen måde, hvis optionen ikke er
> selected.

Skal det være en select?
Man kunne vel løse det, ved at fake en select med en div med overflow.

Har lavet et eksempel her:
<http://ryankristensen.com/tests/spinner.html>

Det virker i IE6. - da det er tilrettet til den.
Funktionerne virker i Mozilla, men da det er alt for tidligt, er jeg ikke
lige frisk på, at få css'en til at virke.
Opera laver et eller andet mærkeligt. scrollTop ændres men indholdet
flytter sig ikke. Jeg har selv gang i et projekt, hvor jeg skal lege med
scrollTop (for at kunne nedgradere xmlHttp functionen til Opera), og der
har jeg også nogle problemer med Opera, så det kunne tænkes, at den bare
ikke er så glad for den slags.

> Det der prøves at laves er en spinnerbox a lá den der findes under
> Internet Explorer -> Funktioner -> Internetindstillinger... ved
> "oversigt"

Den kan jeg ikke finde.

--
Ryan Kristensen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-11-04 21:40

Ryan Kristensen wrote:

> [...]
> med scrollTop (for at kunne nedgradere xmlHttp functionen til Opera),
> og der har jeg også nogle problemer med Opera, så det kunne tænkes, at

Du er en udenmærket funktion du har lavet og det er helt klart noget jeg
vil arbejde videre med. Takker

Jeg har ikke studeret scrollTop så meget, men Peter-Poul Koch har
skrevet en del om det. Måske du kunne finde noget der?
http://www.quirksmode.org/viewport/compatibility.html
http://www.quirksmode.org/js/doctypes.html

--
Martin Hintzmann Andersen