formmail.asp problem
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-04 12:35

Hej...

Havde tidligere webhotel hos Netsite, der kørte på en Linux-server. Her
havde jeg Matt's formmail-script (*.pl) og det kørte fint.

Skiftede for nogle år siden til et Windows 2000-baseret webhotel, hvor
Jmail kan bruges...

Når den besøgende vil sende en mail, _skal_ hans emailadresse indtastes.
Hvis ikke der tastes en emailadresse, skal han redirigeres til
"fejl.htm". Dette sker bare ikke. Det er ligegyldig, hvad der skrives i
emailadressefeltet, så kommer takkesiden "form-ok.htm" frem ...

For overskuelighedens skyld: Email er min mailadresse - og Yemail er den
besøgendes emailadresse...

Scriptet er her:

<!-- Minus AutoDato -->
<%

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "mail.xxxxx.dk"
JMail.Priority = 1
JMail.Silent = true
JMail.Logging = true
JMail.Body= ""
JMail.appendtext("Navn : " & Request.form("Navn") & vbcrlf)
JMail.appendtext("Adresse : " & Request.form("Adresse") & vbcrlf )
JMail.appendtext("Post/By : " & Request.form("Postby") & vbcrlf )
JMail.appendtext("Telefon : " & Request.form("Telefon") & vbcrlf )
JMail.appendtext("Yemail : " & Request.form("Yemail") & vbcrlf )
JMail.appendtext("Scroll : " & Request.form("Scroll") & vbcrlf )
JMail.appendtext("Comment : " & Request.form("COMMENT") & vbcrlf )

If request("Email")="" then
Response.redirect "fejl.htm"

ELSE
JMail.Sender=Request("email")
JMail.SenderName=Request("Navn")
JMail.ReplyTo = Request.Form("Yemail")
'Modify the line below with the email address this form should be sent
to!
JMail.AddRecipient ("info@xxxxx.dk")
JMail.Subject=Request.Form("Subject")

IF NOT JMail.execute THEN

Response.redirect "fejl.htm"

ELSE
%>
<% ' --> 3) Herunder indsættes takkesiden.
Response.redirect "form-ok.htm"
%>

<%
END IF
END IF
%>

Nogen ideer?

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-11-04 17:38

Thore wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> emailadressefeltet, så kommer takkesiden "form-ok.htm" frem ...
>
> For overskuelighedens skyld: Email er min mailadresse - og Yemail er den

&gt;
&gt; Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
&gt; JMail.ServerAddress = "mail.xxxxx.dk"
&gt; JMail.Priority = 1
&gt; JMail.Silent = true
&gt; JMail.Logging = true
&gt; JMail.Body= ""
&gt; JMail.appendtext("Navn : " & Request.form("Navn") & vbcrlf)
&gt; JMail.appendtext("Adresse : " & Request.form("Adresse") &
vbcrlf )
&gt; JMail.appendtext("Post/By : " & Request.form("Postby") & vbcrlf
)
&gt; JMail.appendtext("Telefon : " & Request.form("Telefon") &
vbcrlf )
&gt; JMail.appendtext("Yemail : " & Request.form("Yemail") & vbcrlf
)
&gt; JMail.appendtext("Scroll : " & Request.form("Scroll") & vbcrlf
)
&gt; JMail.appendtext("Comment : " & Request.form("COMMENT") &
vbcrlf )
&gt;
&gt; If request("Email")="" then
&gt; Response.redirect "fejl.htm"
&gt;
&gt; ELSE
&gt; JMail.Sender=Request("email")
&gt; JMail.SenderName=Request("Navn")
&gt; JMail.ReplyTo = Request.Form("Yemail")
&gt; 'Modify the line below with the email address this form should be
sent
&gt; to!
&gt; JMail.AddRecipient ("info@xxxxx.dk")
&gt; JMail.Subject=Request.Form("Subject")
&gt;
&gt; IF NOT JMail.execute THEN
&gt;
&gt; Response.redirect "fejl.htm"
&gt;
&gt; ELSE
&gt; %>
> <% ' --> 3) Herunder indsættes takkesiden.
&gt; Response.redirect "form-ok.htm"
&gt; %>

> <%
&gt; END IF
&gt; END IF
&gt; %>

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Hej Thore

Hvorfor laver du ikke en validering på din mail boks, så man ikke kan
komme videre, medmindre man skriver en mail adresse i boksen.

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 05-11-04 17:42

Hej Thore

Se denne side:
http://www.darkskies.dk/write.asp

Der er der en validering på alle mine bokse, så man kan ikke komme videre,
med mindre at man har udfyldt alle sine bokse.