Kan man placere objekter i FP uden først a~
Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 04-11-04 10:30

Jeg har ikke arbejdet med FP siden FP 97 - og der er jo sket lidt siden.....

Jeg valgte i tidernes morgen at skippe Frontpage 97, fordi jeg savnede et
"grid" når man designer en side...

Dvs. et net af punkter!
Dengang synes jeg det var lidt irriterende at designe en side i FP.
Jeg vil gerne kunne placere objekter frit, lige der hvor man vil ha' dem -
uden først at skulle lave rammer/tabeller!
(at programmet så i "baggrunden" laver rammer/tabller er en anden sag)

Altså lidt ala et DTP-program hvo rman frit kan hive/flå et objekt rund og
placere det!

Tidligere kan jeg huske, at man først skulle lave nogle tabeller eller
rammer... man kunne ikke frit trække et objekt rundt på en side

Jeg er spændt på om den ting er forbedret i nyere FP!
Ved I det?
Vil gerne vide lidt om det indxne jeg køber programmet!

Det er ret vigtigt at vide inden jeg kaster mig ud i et "nyt" program - igen

Hvis ikke FP har det, vil jeg i stedet købe Dreamweaver, som har den
mulighed, menb har Frontpage???

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 04-11-04 14:23

> [...]
>
> Det er ret vigtigt at vide inden jeg kaster mig ud i et "nyt" program - igen
>

> Hvis ikke FP har det, vil jeg i stedet købe Dreamweaver, som har den

Om frontpage helt opfylder dit ønske er jeg i tvil om, men du kan ved at
henvende dig til Microsoft få et prøveeksemplar ganske gratis af FP 2004.

Du kan således selv se om det opfylder dit ønske.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-11-04 15:35

Jørgen Graae Jensen skrev:

>Om frontpage helt opfylder dit ønske er jeg i tvil om, men du kan ved at
>henvende dig til Microsoft få et prøveeksemplar ganske gratis af FP 2004.

Hvornår er FP 2004 udkommet?

Mig bekendt er man ikke nået længere end til 2003.
--
Knud

Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 04-11-04 23:22

Åh ja, jeg har faktisk været inde og lede hos en kammerat !
Men jeg kunne ikke se at der var denne funktion...

Men da programmer nogen gange kan være ret store - er det ret svært at
afgøre om man kan dette, blot ved at kigge programmet lidt igennem!

Jeg synes dog at det må være svært at designe hvis man hele tiden skal tænke
i tabeller og rammer. Det undrer mig derfor at man ikke kan !

I GoLive og Dreamweaver kan man dette!

Carsten

Fra : cjtcjtcjt(fjerndette~

Dato : 05-11-04 08:49

Da der ikke er nogen der har svaret på dette - går jeg ud fra, at "det kan
man ikke" !

I Frontpage arbejder man åbenbart stadig i rammer og tabller og kan ikke
"bare" flytte rundt på objekter som i et DTP-program.

Derfor har jeg desværre fravalgt at købe Frontpage og vil i stedte bruge
GoLive eller Dreamweaver!

Øv!

Havde ellers håbet at FP havde denne funktion

Carsten