Forslag til nyt motherboard?
Fra : Morten Scheel

Dato : 04-11-04 12:40

Hej!

Jeg har et AOpen AK73(A) M/B, som er begyndt at lække snask fra nogle af
kondensatorerne. Jeg har desuden haft en laaang række mystiske fejl, så jeg
er næsten blevet enig med mig selv om at problemet må ligge der.
Hvad skal jeg købe? Det skal understøtte flg:
- AMD Athlon 1700
- PC133 RAM (jeg ved godt det er langsomt, men jeg har ikke råd til at
skifte det hele)
- AGP (mindst X4, helst X8)
Hvis der findes et med USB 2.0, og helst også med LAN, ville det være super.

Håber du kan hjælpe mig!

Mvh,
Morten

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 04-11-04 13:22

On Thu, 4 Nov 2004 12:40:17 +0100, "Morten Scheel" <morten@scheel.com>
wrote:

> [...]
>- AGP (mindst X4, helst X8)
>Hvis der findes et med USB 2.0, og helst også med LAN, ville det være super.

Man går ind på www.edbpriser.dk

Tager Hardware, og vælger bundkort.

Så søger man Avanceret, afkrydser socketA og vælger SDram

Så kommer der kun 2 svar !

ECS K7SOM og FIC AZ11.

FIC AZ11 understøtter kun fsb200 cpu'er og derfor ikke en athlon 1700.

Så er der kun K7SOM tilbage. Det er uden AGP port, så det ved jeg
ikke, om du kan bruge.

Jeg ville da anbefale at købe 256 eller 512 Mb DDRram pc3200. Det har
aldrig været billigere, p.gr.a. den lave dollar. 6-700 kr. for 512 Mb
! F.eks. disse Kingston pc3200:

Et Abit NF7 til 465,- kr. desuden, sammen med ram'en, - gerne fordelt
på 2 ramstænger.

Så er der brugtmarkedet www.qxl.dk
der er et AOpen AK73 Pro, som vist ikke kan fsb133.

mvh

John

Fra : Morten Scheel

Dato : 04-11-04 13:48

Hej John.
Tak for et meget brugbart svar! Jeg må nok hellere vente lidt og opgradere
CPU og RAM samtidig, så.

Endnu engang tak.
Morten

Fra : Peter Holm

Dato : 04-11-04 16:18

Morten Scheel wrote:
> [...]
> ligge der.
> Hvad skal jeg købe? Det skal understøtte flg:

hvad med at sælge mig din xp1700 for kr. 200 og så købe dig en Barton 2500
og et nyt board på brugt markedet? *ss*
Du kan få dig et lækkert Asus board med Barton2500 og køler for en tusse
her:

Mvh
Peter, Århus C

Fra : Martin Schoedt

Dato : 04-11-04 17:16

Køb et asus a7n8x-x til 479,- (jeg gav 580kr i Juni) hos shg og noget 256mb
daneelec/kingston/samsung ddr-3200ram til ca.320kr og genbrug din processor,
så skal du se løjer På bundkortet er der et godt netkort usb 2.0 osv.

Mvh Martin