Uploade billede og resize det
Fra : Thomas P

Dato : 16-05-01 14:47

Jeg er helt på bar bund mht. ovenstående issues. Hvordan er det muligt at
uploade et billede og samtidig sørge for det kun fylder fx 150x150 ? Jeg ved
godt der allerede findes en tråd omkring upload af billede, men den ser lidt
død ud - jeg prøver her

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Johan

Dato : 16-05-01 15:48

> [...]
ved
> godt der allerede findes en tråd omkring upload af billede, men den ser

Tjek følgende links:
http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.php
og til resize
http://www.php.net/manual/en/function.imagecopyresized.php

mvh

Johan

Fra : Dennis Thomsen

Dato : 17-05-01 12:58

Johan <tcr480@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9du40t$i17$1@news.inet.tele.dk...
> og til resize
> http://www.php.net/manual/en/function.imagecopyresized.php

gd kan ikke anbefales (medmindre det er en meget ny version), da den ikke
interpolerer billederne ordenligt.
Overtal dit webhotel til at installere imagemagick og brug den istedet.

/Dennis

Fra : Henning Plannthin

Dato : 17-05-01 20:49

On Thu, 17 May 2001 13:57:33 +0200, "Dennis Thomsen" <viol8r@technologist.com> wrote:

>gd kan ikke anbefales (medmindre det er en meget ny version), da den ikke
>interpolerer billederne ordenligt.
Det ser nogenlunde ud med JPEG men er desværre helt håbløst med PNG.

PHP 4.06 og den nyeste GD giver bla. mulighed for at arbejde i truecolor
og man kunne håbe at den derfor ville blive bedre til at "regne ned".

>Overtal dit webhotel til at installere imagemagick og brug den istedet.
Er vist kendt for at være temmelig resource krævende.

Hilsen
Henning Plannthin

Fra : Nils Lastein

Dato : 16-05-01 17:39

"Thomas P" <blomme@post.com> wrote in message
> [...]
ved
> godt der allerede findes en tråd omkring upload af billede, men den ser

Så er det lige præcist her:
http://www.phpbuilder.com/columns/bealers20000904.php3 du skal kigge. Lige
ned af hylden - du kan på forhånd fastlægge filstørrelse, billeddimensioner
samt filtype.

Nils

--
-- usenet etikette