2 delt side i FP ???? hjælp
Fra : *trads*

Dato : 04-11-04 09:41

Hej
Jeg er ved at bygge en side op i frontpage.

Har det problem at jeg har en side hvor jeg henviser til div links.
Siden er delt i 2. dvs at øverst kan man evt trykke på en knap med teksten
"aviser" og så nedderst på siden kommer der der forsk. link frem til div
aviser.
Det virker godt nok med den første knap øverst . . Men ønsker jeg så at knap
nr 2 også skal bruge nedderste stykke til at skifte på :( det kan jeg ikke
hitte ud af ?????

Info : Øverste halvdel skal forblive uændret hele tiden - og nedderste
halvdel er den der skal skifte alt efter hvilken knap der bliver trykket på
i øverste halvdel !

Forvirret ?

Henrik Olesen
www.olesenbanden.dk

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 04-11-04 21:56

"*trads*" <trads@get2netFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Info : Øverste halvdel skal forblive uændret hele tiden - og nedderste
> halvdel er den der skal skifte alt efter hvilken knap der bliver trykket

Nej, ikke forvirret - det er let nok. Når du vælger linkadressen, skal du
trykke på "destinationsramme". Dér vælger du, at alle links på denne side,
som standard, skal åbne i hovedsiden - altså i dette tilfælde den nederste
side. Voila!Så behøver du ikke at tænke mere på det.

Mvh
Charlotte Eglin

Fra : *trads*

Dato : 09-11-04 18:50

Hej Charlotte
Jeg takker for dit svar !!!
Måske er det mig der fatter minus
Men jeg kan godt nok ikke rigtig få den til at makke ret ??

Har du evt. kikket på min side ??
Det er "link" siden jeg taler om

MVH
Henrik Olesen
www.olesenbanden.dk

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 09-11-04 23:02

> Har du evt. kikket på min side ??
> Det er "link" siden jeg taler om
>
> MVH
> Henrik Olesen
> www.olesenbanden.dk

Hej Henrik

Ja - og jeg mener hvad jeg skrev - når du indsætter linkadressen, skal du
vælge hovedramme som destination, og gøre det til standard for links på
denne (den øverste) side, på den rammeside, som du har valgt at kalde "Ny
side 11" - den kunne med fordel døbes om til link.htm!

F.eks. ser koden for RHK på din side således ud: http://www.randershk.dk/"
target="_blank", hvilket jo fortæller at linket skal åbne i ny side, hvilket
jo også er ok, da det er en fremmed web-adresse.

De andre links åbner lidt tilfældigt i både nye vinduer og i egen ramme, og
jeg må indrømme at jeg synes din HTML-kodning ser lidt "rodet" ud, jeg kan
ikke rigtig gennemskue hvad du har gjort - desuden kan jeg ikke tjekke om
dit første link (Aviser) åbner korrekt, for det er jo åbningssiden også, men
da ingen af de andre links åbner i denne, kan man jo ikke ad den vej komme
"tilbage". Men du kunne starte med, i <head> sektionen for siden der hedder
div.htm, at indsætte følgende: <base target="hovedramme">, og så slette alle
"target" på siden, det løser måske problemet. Ellers vil jeg anbefale dig at
slette alle 3 sider og starte forfra med en frisk rammeside.

Mvh Charlotte Eglin