Lave popup i FP 2003
Fra : Jan

Dato : 04-11-04 09:13

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig, på en af siderne på mit websted, at der kom et
popu vindue der måske står der i xx antal sekunder og så forsvinder.
Det er dog ikke et must, er også okay hvis jeg kan nøjes med at klikke ok
for at få popup boxen væk.

Men kan man lave det med FP 2003 og hvordan - det skal gerne loade samtidig
med siden, har nemlig fundet en muligved via formater og opførsel, at
indsætte en popup box men den kommer først frem når man kører musen over det
sted hvor man har sat den.

Jan

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 04-11-04 14:26

> [...]
> indsætte en popup box men den kommer først frem når man kører musen over det

Prøv at kikke på linket Scripts til venstre her på siden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 04-11-04 14:30

Skal måske tilføje at det er under html.dk at linket ligger

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-11-04 15:31

Jan skrev:

> [...]
>popu vindue der måske står der i xx antal sekunder og så forsvinder.
>Det er dog ikke et must, er også okay hvis jeg kan nøjes med at klikke ok

Glem det, langt hovedparten af dine besøgende bruger en
popupstopper og får aldrig popupvinduet at se.

Lav det så man skal klikke på et link.

Spørg, hvis du vil ha' hjælp til det.
--
Knud

Fra : Jan

Dato : 05-11-04 10:54

> Glem det, langt hovedparten af dine besøgende bruger en
> popupstopper og får aldrig popupvinduet at se.
>
> Lav det så man skal klikke på et link.
>
> Spørg, hvis du vil ha' hjælp til det.

Hvad mener du når du siger jeg skal lave den med et link - jeg er rimelig ny
inden for det her, men du kan se min hjemmeside på www.gab3.dk - under
punktet nyttige informationer er der et punkt der hedder ledige ledige
lejemål, og det er når folk går ind på denne side, at jeg ville lave et
popup såfremt der ikke var nogen ledige lejemål. Ved ikke om det er
forvirret skrevet, men altså et popup hvor der f.eks. kunne stå - der er
ingen ledige lejemål pt.

Mvh

Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-11-04 14:21

Jan skrev:

> [...]
>lejemål, og det er når folk går ind på denne side, at jeg ville lave et
>popup såfremt der ikke var nogen ledige lejemål.

I stedet for at popuppen åbner automatisk, så lav et link, som
åbner en popup, når folk klikker på det.

"window.open('','popup','width=400,height=300,left=100,top=200')">Linktekst</a>

Skal stå på en linje.
--
Knud