Internet forbindelsen forsvinder
Fra : H.S.

Dato : 04-11-04 08:37

Jeg har CC som internet udbyder, men døjer meget med at min forbindelse
forsvinder.
I snit forsvinder min forbindelse ca hver anden dag, men så snart jeg har
slukket og tændt for mit modem, så kommer forbindelsen tilbage (i 9 ud af 10
tilfælde).

Hvad kan der være galt ?

Jeg har 10 m RJ11 fra splitter til modem, og derfra går der RJ45 videre til
min switch og det øvrige netværk.
Jeg havde før 25m RJ11 kabel fra splitter til modem, og havde håbet et det
ville hjælpe at korte dette ned, men det gjorde det ikke.

Nogen bud ... ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Morten Davidsen

Dato : 04-11-04 12:01

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> slukket og tændt for mit modem, så kommer forbindelsen tilbage (i 9 ud af
At du ikke har brugt de originale kabler?

> Jeg har 10 m RJ11 fra splitter til modem, og derfra går der RJ45 videre
> til
> min switch og det øvrige netværk.
Jeg vil foreslå dig at forlænge RJ-45 kablet og så bruge de originale RJ-11
kabler som du fik med. Der er en grund til at de er så korte dem som kommer
med.

Og ja .. der er nogle som har et 20 meter RJ-11 kabel uden problemer .. men
når ovenstående tilfælde opstår .. findes problemet ofte i et forlænget
RJ-11 kabel.

> Jeg havde før 25m RJ11 kabel fra splitter til modem, og havde håbet et det
> ville hjælpe at korte dette ned, men det gjorde det ikke.
> Nogen bud ... ?
Brug de originale kabler .. forlæng dit RJ-45 kabel (som kan forlænges op
til 100 meter uden problemer)

/MD