Pludselig hakker lyden
Fra : Bo

Dato : 04-11-04 00:00

Pludselig oplever jeg problemer med lyd afspilningen. Lyden hakker konstant.
Jeg kører med et Hercules Fortissimo 2 lydkort. Jeg afinstallerer lydkortet
og fjerner det og enabler AC97 onboard lydkortet men der er det samme fejl.
Fejlen er opstået pludseligt og er tilstede både i WinXP og Win2000 (kører
dual boot).

Så tænker jeg at det ikke er lydkortet eller noget jeg har installeret
(efter som det sker i begge OS på samme tid) der er problemet men noget
andet? Der er ikke problemer ellers kun lyden...

2,4 GhZ P4 Intel standard køler. Gigabyte bundkort. 1 GB Kingston Ram,
Chieftec kabinet/strømforsyning, AIW 8500DV grafikkort. 2 WD harddiske,
DVDbrænder, CDRBrænder.

Nogle idéer?

Fra : Bo

Dato : 04-11-04 00:19

Lyd fra Line in bliver gengivet uden problemer. Det lader altså til kun at
være wave, mp3, audio fra videofiler, midi osv. der er problemer med.

Fra : Brian Lund

Dato : 04-11-04 06:11

> Lyd fra Line in bliver gengivet uden problemer. Det lader altså til kun at
> være wave, mp3, audio fra videofiler, midi osv. der er problemer med.

Hvor varm er din CPU?

Det kunne godt lyde som om at din CPU bliver for varm og clocker ned!? - Men
hvis det er dét så burde du også opleve problemer i spil, eller tunge
programmer... Hvis du da ellers bruger computeren til sådan noget...

Det kunne måske også være en virus!?

Og hvorfor hulen har du dualboot mellem windows 2000 og XP??!?

Brian

Fra : Bo

Dato : 04-11-04 09:03

> Hvor varm er din CPU?
35-40 grader lige pt.

Men jeg mener at have fundet ud af at det relaterer sig til et DVB-S capture
kort. For når jeg har startet og lukket programmet der følger med dette så
forsvinder problemet. Så det må vel være noget med IRQ. Vil prøve at flytte
dette kort til en anden PCI slot. Men hvorfor det pludselig sker når kortet
har siddet i PC'en i mere end et år er da lidt mystisk.

> Og hvorfor hulen har du dualboot mellem windows 2000 og XP??!?
Et levn fra gamle dage :) Nogle gange er det dog handy at have to.