Den nye "Legoklods"
Fra : P.C.

Dato : 16-05-01 12:37

Hi.
foruden den grafik jeg netop har vist :

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/kassehus-3-2.gif

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/kassehus-3-6.gif

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/kassehus%20bund.gif

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/kassehus-3-3.gif

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/kassehus-3-s.gif

er jeg nok nødt til at vise endnu en tegning der viser hvordan de enkelte dele
danner et formbart honeycomb net ,der giver konstruktionen masse og styrke.

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/kassehus-section-4.jpg

Undskyld at billedet er så mørkt, ------ og jeg håber i kan forstå at det ikke
altid er nemt at vise noget rent teknisk :))
Se blot på dette ,hvor det ikke gik helt som det skulle ;))

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/kassehus-move-1.jpg

At byggemetoden er rimelig flexibel kan jo ses af:

http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/poster-1.jpg

Have a nice day
Per Corell

Fra : Jens Valentin

Dato : 16-05-01 12:52

Og hvad kan disse konstruktioner bruges til?
Udover at der er en hulens masse overflader, der skal vedligeholdes.

P.C. <per.corell@gentofte.mail.telia.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dtoma$ev2$1@news.inet.tele.dk...

Fra : P.C.

Dato : 16-05-01 13:17

Hi.

Jens Valentin skrev i meddelelsen <9dtpkm$hdo$1@news.inet.tele.dk>...
>Og hvad kan disse konstruktioner bruges til?
>Udover at der er en hulens masse overflader, der skal vedligeholdes.

De kan bruges til utroligt mange formål ,hvor et honeycomb net sammen med
overflader på den ene eller begge sider vil danne en meget stærk konstruktion .
Et honeycomb net har ikke meget styrke i sig selv og det er først når en
overflade lægges på honeycomb nettet at "miraklet" sker ; jævnfør pap døre ,som
består af næsten ingenting ,men hvor fyld materialet mellem og de to tynde
overflader ,tilsammen danner en _meget_ stærk struktur.
Forestil dig så at dette honeycombnet der danner en fly krop bliver beklædt på
samme måde :
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/fig4.jpg

eller :
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/f-117-f.jpg

denne konstruktion er også hul ,men lad nu være med at bedømme en skitse ,somom
det er et gennemarbejdet projekt , ------- men det er _intet_ problem at medtage
f.eks. maskin ophæng eller andre styrkeelementer , Sådan ser den sidste
konstruktion ud "indefra" ;
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/:))/f-117-8.jpg

Nu er min fordel naturligvis ,at jeg har praktisk erfaring idet jeg jo er
bådebygger ,så jeg ved jo hvad der kan lade sig gøre og har efter praktisk
erfaring en rimelig fornemmelse af hvilken styrke man kan forvente af diverse
materialer ,og jeg kender de byggemetoder der er tilrådighed.
------------ og ingen af disse tilbyder et formbart honeycombnet ,hvis
enkeltdele kan bearbejdes som plademateriale og som først når alle dele er
samlet ,tilbyder en flettet struktur der sammen med overflader tilbyder en så
flexibel byggemetode.
Have a nice day.
Per Corell.