Database kommunikation fra klienter på Int~
Fra : John Lind

Dato : 16-05-01 12:19

Hej
Mine Intranet brugere har alle ODBC adgang til en interessant database.
Er det muligt via clientscritp at læse/skrive data, når de nu alle kører
IE5.0 og har denne ODBC i forvejen?
Hvordan får jeg et recordset ?

Fra : Peter

Dato : 16-05-01 17:23

> Mine Intranet brugere har alle ODBC adgang til en interessant database.
> Er det muligt via clientscritp at læse/skrive data, når de nu alle kører
> IE5.0 og har denne ODBC i forvejen?
> Hvordan får jeg et recordset ?

Du kan bruge ASP, Perl eller php

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl

Cgi Shop
Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-05-01 17:33

"Peter" <peter@cgi-shop.dk> wrote in message
> Du kan bruge ASP, Perl eller php

Er det clientside?

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-05-01 17:49

"John Lind" <nomail@ghjkgjkgjk.com> wrote in message
> Mine Intranet brugere har alle ODBC adgang til en interessant database.
> Er det muligt via clientscritp at læse/skrive data, når de nu alle kører
> IE5.0 og har denne ODBC i forvejen?
> Hvordan får jeg et recordset ?

Et lille eksempel, du skal selvfølgelig ændre feltnavne, dsn password osv.

<SCRIPT TYPE="text/vbscript">
Option explicit
Dim objConn, objRS
Set objConn = Createobject("ADODB.Connection")
objConn.Open "DSN=dsnnavn;UID=brugernavn;PWD=password"
Set objRS = objConn.Execute("SELECT felt1, felt2 FROM tabelnavn")
do while Not objRS.EOF
document.write(objRS("felt1") & "<br>" & objRS("felt2"))
objRS.Movenext
Loop
</SCRIPT>

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-05-01 17:51

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> Et lille eksempel, du skal selvfølgelig ændre feltnavne, dsn password osv.

Det kan godt være at det kræver at brugeren har installeret ADO...

De kan hente den her: <http://www.microsoft.com/data/download.htm>

(Jeg sidder "på" en server med IIS så jeg er ikke sikker på om det vil
virke)

Fra : John Lind

Dato : 16-05-01 18:36

> [...]
>
>De kan hente den her: <http://www.microsoft.com/data/download.htm>
>
>(Jeg sidder "på" en server med IIS så jeg er ikke sikker på om det vil

Den kode du skriver, er jo den samme som på server siden, ved normalt ASP
script kode.
Jeg kan ikke lige installere ado hos 1000 bruger
Spørgsmålet er om der allerede er en ado client variant på IE5.0 ??

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-05-01 18:31

> Den kode du skriver, er jo den samme som på server siden, ved normalt ASP
> script kode.

Ja, det er VBScript. Der er ikke noget der hedder ASP script, ASP er et
framework

> Jeg kan ikke lige installere ado hos 1000 bruger
> Spørgsmålet er om der allerede er en ado client variant på IE5.0 ??

Det er det jeg ikke har mulighed for at teste.... Jeg ved det heller ikke da
vi kun har w2k maskiner som jo bekendt har Webserver indbygget og dermed
også Data Access Components