TDC ip planer??
Fra : Per og Lone Boll Jør~

Dato : 02-11-04 08:48

Jeg kunne lige tænke mig at få nogle bud på hvad i tror TDC IP telefoni
planer kommer til at betyde.
Jeg er i den situation at jeg har TDC bredbånd men vil gerne kunne opsige
min fastnet linie og så bruge IP teknologien istedet.
Er der nogen der tror at det bliver muligt med TDC nye IP udspil til nytår??
Eller skal jeg skifte ADSL leverandør??

Fredsommeligst
Per

Fra : MJ

Dato : 02-11-04 09:19

> Jeg kunne lige tænke mig at få nogle bud på hvad i tror TDC IP telefoni
> planer kommer til at betyde.

Jeg tror ikke engang selv TDC ved det - kundeservice ved slet ingen ting.

> Jeg er i den situation at jeg har TDC bredbånd men vil gerne kunne opsige
> min fastnet linie og så bruge IP teknologien istedet.

Var nøjagtig min situation indtil i går. Har lige taget 2 mbit fra Cybercity
i brug. Telefoni kommer i luften så snart porteringen er på plads.

> Er der nogen der tror at det bliver muligt med TDC nye IP udspil til
nytår??

Jeg tror stadig de vil forlange en "bærelinie" for at levere ADSL, og det
vil sige telefonab. eller en ekstra pris svarende dertil - men det er
naturligvis min mening.

> Eller skal jeg skifte ADSL leverandør??

Som jeg lige har gjort. Cybercity leverer ADSL på rå kobber.

> Fredsommeligst
> Per

Morten

Fra : Jochke

Dato : 02-11-04 19:02

Per og Lone Boll Jørgensen wrote:

> [...]
> min fastnet linie og så bruge IP teknologien istedet.
> Er der nogen der tror at det bliver muligt med TDC nye IP udspil til nytår??

Har lige været inde og browse TDC's intranet. Der står en masse om IP
Telefoni, men ikke om nogen datoer for private.

Mon ikke der er nogen der sidder og regner, laver produkter osv. i en
afdeling der har tavshedspligt.

Jeg har dog hørt noget fra ubekræftede kilder, at der skulle være noget
omkring årsskiftet. Men om der er hold i det har jeg ingen anelse om.

--
Venlig hilsen
Jochke

Fra : john jensen

Dato : 03-11-04 04:33

Presse meddelse fra 1 nov, udtaler Henning Dyremose at de efter købet af
song networks vil udbrede IP telefoni til erhvervslivet, og under streger at
privat kunder tidligst kan komme på tale næste år, og i et meget
lansommeligt tempo, JP skriver idag under overskriften:hold jer fra vores
mobil kunder, så i må nok væbne jer med tålmodighed med mindre i overvejer
Tiscali....

Mvh
John Jensen
Www.alpha-technica.dk

Fra : Carsten

Dato : 02-11-04 23:23

Hej

Jeg har talt med flere afdelinger hos TDC. Ingen vil/kan sige noget. Der var
dog en som godt ville sige lidt.

Tilbuddet skulle komme dec/jan. Hvis de priser han havde hørt var/er sande
så er det faktisk lovende.

Der er dog et men - inden du opsiger dit fastnet tlf for at skifte til IP så
skal man huske at hvis ikke man har fastnet tlf kan

man ikke få bredbåndsforbindelse!!!!!!.

Dvs adsl forbindelse + IP telefoni abonnement + fastnet telefonabonnement
( ikke nødvendigvis hos TDC ) = ingen besparelse...

Hvorfor så besværet med at overflytte nummer, opsætning af router etc.

Alt er ved det gamle.

Tillykke Dyremose.

Carsten

Fra : Jochke

Dato : 03-11-04 09:03

Carsten wrote:

> Tilbuddet skulle komme dec/jan. Hvis de priser han havde hørt var/er sande
> så er det faktisk lovende.

Det er umiddelbart ikke noget der er offentliggjort internt i TDC. Men
det er det samme jeg har hørt rygter om. Ingen røg uden ild. :)

> Der er dog et men - inden du opsiger dit fastnet tlf for at skifte til IP så
> skal man huske at hvis ikke man har fastnet tlf kan
>
> man ikke få bredbåndsforbindelse!!!!!!.

Hehe... Der er jo flere måder at få internet på. TDC tilbyder jo også
Webspeed, Webnet og Bolignet. Mon ikke TDC på et tidspunkt får fjernet
den begrænsning med bærelinien, så man kan nøjes med IP telefoni.

/Jochke

Fra : KsNa

Dato : 03-11-04 19:27

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> skrev i en meddelelse
> Carsten wrote:

kilp

> Hehe... Der er jo flere måder at få internet på. TDC tilbyder jo også
> Webspeed, Webnet og Bolignet. Mon ikke TDC på et tidspunkt får fjernet
> den begrænsning med bærelinien, så man kan nøjes med IP telefoni.

Linien skal jo nok betales på en eller anden måde, men hvis den bare var
lidt billigere end en telefonlinie, var der nok større forståelse for, at
der skal betales for bærelinien.

Mvh
Kim

Fra : MJ

Dato : 04-11-04 08:33

> Linien skal jo nok betales på en eller anden måde, men hvis den bare var
> lidt billigere end en telefonlinie, var der nok større forståelse for, at
> der skal betales for bærelinien.

Det kan jeg så ikke forstå... Hvorfor skal man betale for bærelinie hos
TDC - når man ikke skal hos CyberCity - som benytter TDC's kobber ??

MJ

Fra : Jochke

Dato : 04-11-04 10:22

MJ wrote:

> Det kan jeg så ikke forstå... Hvorfor skal man betale for bærelinie hos
> TDC - når man ikke skal hos CyberCity - som benytter TDC's kobber ??

CyberCity betaler til TDC, for at benytte linien.

Fra : MJ

Dato : 04-11-04 14:36

> CyberCity betaler til TDC, for at benytte linien.

Ja, det er netop det jeg mener...

Jeg betaler samme beløb til CC som til TDC, får en hurtigere forbindelse og
jeg skal IKKE betale bærelinie.

Ud af det beløb jeg betaler CC betaler de så for "leje" af kobber.

Det er derfor jeg ikke forstår det skal være så dyrt hos TDC

MJ

Fra : -Thomas H.-

Dato : 08-11-04 12:11

"Carsten" <porsche1@city.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs adsl forbindelse + IP telefoni abonnement + fastnet telefonabonnement
> ( ikke nødvendigvis hos TDC ) = ingen besparelse...

Tror du selv det bliver sådan ? Jeg tvivler ret kraftigt..

MVH
Thomas H.

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-11-04 12:01

-Thomas H.- wrote:
> Tror du selv det bliver sådan ? Jeg tvivler ret kraftigt..

TDC blokerer for ip-telefoni:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20118