Tilgang til variable i andre filer...
Fra : Christian Rosenberg ~

Dato : 16-05-01 10:15

Hej

Jeg har en mpeg.c-fil med en variabel, som er defineret udenfor nogen
funktioner....derfor vil jeg mene, at den er global. I en anden fil, min
main.c fil vil jeg udskrive denne variabel. Det kan jeg ikke, da
compileren melder fejl om at variablen ikke er defineret i main.c.

Jeg har inkluderet en mpeg.h-fil i min main.c, men den indeholder kun
definitioner af de funktioner, som findes i mpeg.c. Kan det være
derfor?? -Eller hvordan tilgår man variable i en anden fil??

På forhånd tak

mvh.
Newbie
Allan

Fra : Morten Boysen

Dato : 16-05-01 10:59

"Christian Rosenberg Dahm" <crda00@control.auc.dk> wrote in message
> Jeg har inkluderet en mpeg.h-fil i min main.c, men den indeholder kun
> definitioner af de funktioner, som findes i mpeg.c. Kan det være
> derfor?? -Eller hvordan tilgår man variable i en anden fil??

Du skal bruge extern.

I den ene fil deklarer du din variabel:

double foo;

I den anden fil deklarer du den igen, men denne gang med extern:

extern double foo;

--
Morten Boysen