Headset til computer og telefon
Fra : BorreBoy

Dato : 16-05-01 08:26

Hvis man skal tilslutte et headset til en computer, hvad gør man så?
Der er jo kun ét stik i. Skal det i speaker eller mikrofon? Skal det
installeres? Kan man bruge et headset som er beregnet til en alm.
telefon?

Hilsen,
Thomas.

Fra : SuneF

Dato : 16-05-01 09:20

> Hvis man skal tilslutte et headset til en computer, hvad gør man så?
> Der er jo kun ét stik i.

Det lyder da som et mærkeligt headset du har dér,
der er naturligvis 2 stik i mit headset ;)
Byt møget...

> Skal det i speaker eller mikrofon? Skal det
> installeres? Kan man bruge et headset som er beregnet til en alm.
> telefon?

Installeres?
Næe, du har vel installeret lydkortet som har installeret understøttelse for mikrofon og speaker.

Telefon?
Ja hvis man har softwaren.

Fra : Torben F@rum

Dato : 16-05-01 11:49

BorreBoy skrev i meddelelsen <9dta26$259$1@news.inet.tele.dk>...
> [...]
>Der er jo kun ét stik i. Skal det i speaker eller mikrofon? Skal det
>installeres? Kan man bruge et headset som er beregnet til en alm.

Det headset du sidder med, er sikkert beregnet til en telefon.
Mit headset til computeren er monteret med 2 minjask-stik, et sort til
signal til højttalerne og et rødt til signal til mikrofonen.
Hvis du kigger på dit stik vil du kunne se hvor mange indelinger der er på
stikket, på mine er der 3, 1 nul og 2 signal.
Hvis du har fire indelinger på dit, vil den ene (længst fra spidsen) være
nul, de 3 andre 2x højtaler og 1 x microfon.
Du kan også godt have et stik med 3 indelinger, du har så bare kun
monosignal i højttalerne.

Forvirret ?? jeg er efterhånden.

Torben Farum

Fra : René Jensen

Dato : 16-05-01 12:50

"Torben F@rum" wrote:
> Mit headset til computeren er monteret med 2 minjask-stik, et sort til
> signal til højttalerne og et rødt til signal til mikrofonen.

Hvilket headset har du? - Evt. links til producent og forhandler.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : BorreBoy

Dato : 16-05-01 14:20

"Torben F@rum" <farum@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nul, de 3 andre 2x højtaler og 1 x microfon.
> Du kan også godt have et stik med 3 indelinger, du har så bare kun

Lidt forvirret, men tak for svaret.