Herning
Fra : Battlefield´s

Dato : 02-11-04 12:51

Hej
Hvem skal til Herning i week-enden (på udstilling) ?
Jeg skal for første gang i mange år på udstilling som tilskuer .
Så meget er nok ændret siden jeg sidst besøgte en hundeudstilling.
Er der noget særligt at man skal huske eller se efter?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Carina

Dato : 02-11-04 12:57

Jeg skal til Herning med med 1 af mine rødder - Bubalu, han stiller i
unghundeklassen, ved aussierne
jeg tror bare man skal huske, at man ikke kan tage sin egen hund med som
tilskuer. og så få kigget på alle de dejlige og skøre hundeting man kan få
nu om dage, få klappet en masse hunde og bare hygge sig.
/Carina

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-11-04 13:04

"Carina" <hybrid@aussies[f j e r n ).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilskuer. og så få kigget på alle de dejlige og skøre hundeting man kan få
> nu om dage, få klappet en masse hunde og bare hygge sig.

Hej
Jeg kunne nu ikke drømme om at tage mine egne to Labbere med, men jeg så
faktisk på DKK´s hjemmeside at man kunne have "gæstehunde" med bare de var
vaccinerede. Det er da vist noget nyt?
Held og lykke med din hund
Vibeke

---

Fra : Rikke Andersen

Dato : 02-11-04 13:49

Fra en 100% anti udstillingsfreak vil jeg sige Gasmaske !!!!

Det er umuligt at få vejret i en hal hvor 98% af det du indånder er hårlak

Hilsen Rikke

Fra : karsten & Pia

Dato : 02-11-04 15:11

> Det er umuligt at få vejret i en hal hvor 98% af det du indånder er
> hårlak<
klip

ja det er ikke for allergikere.

pia

Fra : Punish The Deed, Not~

Dato : 02-11-04 16:40

On Tue, 2 Nov 2004 15:10:31 +0100, "karsten & Pia"
<karsten.klaaby@privat.dk> wrote:

>klip
>
>ja det er ikke for allergikere.

,nej det er for homoer, og bitre koner der vil pynte deres hund op til
at vinde den præmie de ikke selv vandt til fastelavnsfesten i 6
klasse, så de føler at de får lidt genoprejsning, og kan sige til
deres veninder, se jeg blev næsten kattedroning endelig se hvor
dygtig jeg er jeg har en indavlet/linieavlet hund der er pyntet med
hårlak og pudder, den er blevet skamtrænet til at gå på den helt
rigtige måde, er jeg ikke dygtig

mit råd er , brug de 50kroner det koster at komme ind på at købe en
fodbold til din hund og gå ud og leg med en i haven

Fra : Karina

Dato : 02-11-04 16:52

> [...]
> klasse, så de føler at de får lidt genoprejsning, og kan sige til
> deres veninder, se jeg blev næsten kattedroning endelig

Det kan jo også være fordi man har brug for en præmie for at kunne avle på
sin hund.

Fra : Battlefield´s

Dato : 02-11-04 16:17

"Rikke Andersen" <ra@danms.dk> skrev i en meddelelse
> Fra en 100% anti udstillingsfreak vil jeg sige Gasmaske !!!!
>
> Det er umuligt at få vejret i en hal hvor 98% af det du indånder er hårlak
>
> Hilsen Rikke

Hej
Nu er det heldigvis mest Labradors jeg vil kigge på og de bruger vist ikke
meget hårlak, de fleste "hårlak-brugende" hunderacer kommer heldigvis først
om søndagen.
Så jeg overlever nok
Hilsen Vibeke

---

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 02-11-04 17:21

> [...]
> Nu er det heldigvis mest Labradors jeg vil kigge på og de bruger vist ikke
> meget hårlak, de fleste "hårlak-brugende" hunderacer kommer heldigvis

Jeg skal udstille søndag og basenjier bruger ikke hårlak! så har man
problemer kan man jo bare undgå de haller hvor der bruges hårlak - et større
problem synes jeg er at mange efterlader afklippet hundehår mange steder -

hilsen Pia

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-04 22:24

> [...]
> Fra en 100% anti udstillingsfreak vil jeg sige Gasmaske !!!!
>
> Det er umuligt at få vejret i en hal hvor 98% af det du indånder er hårlak

LOL! Jeg var også meget forundret da jeg i foråret var i Odense for at lure
på de Border Terriere der stillede op..

Flere personer børstede - børstede - sprayede - børstede osv. osv. Deres
hunde til helt ukendelighed.... Border Terriere med bløde og spejlblanke
pelse, er vist ikke helt normalt?
Min egen opdrætter lukkede til gengæld bare hendes to ud af buret. Hun mener
nemlig at klargørelse til udstilling gør man hjemmefra! (ja helt tosset er
det ikke, hun fik nemlig også 1.plads på begge to )

Hilsen Camilla

-Som nu bedst kan lide sine hunde naturel med lugten af å-vand og rullen i
døde mulvarper

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-11-04 13:39

"M&M" <milla snabela jyde punktum dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hilsen Camilla
>
> -Som nu bedst kan lide sine hunde naturel med lugten af å-vand og rullen i

Hej
Haha, ja jeg er enig. Det minder mig om en gang jeg udstillede en sort kat
(ja, undskyld, ved godt at dette er en hundegruppe) der var 3 sorte i
konkurrence og de to andre ejere kendte hinanden og havde et eller andet
vidundermiddel, som de sprøjtede på pelsen på deres to katte. Så spurgte jeg
om ikke også min kunne få lov at låne lidt, da han ellers ville falde ved
siden af de to andre, og så fik han også lidt sprøjtet i pelsen. Da de så
kom på dommerbordet, sagde dommeren at hun slet ikke brød sig om, at vi
havde givet dem det der pelsmiddel, men da de nu havde fået det alle 3 måtte
hun se væk fra det i bedømmelsen )
Hilsen Vibeke, der undskylder den lidt OT historie

---

Fra : Iben Marianne Krarup~

Dato : 02-11-04 17:37

Hej Vibeke,

Jeg skal også til Herning som tilskuer ( hvor jeg normalt plejer at udstille
selv), så jeg glæder mig til at have tid til at gå rundt og få talt med alle
vores venner, som udstiller og går lydighed.

Husk at der er afsluttende konkurrencer i LP1 - 2 - 3 o m lørdagen og
Eliteklassen om søndagen - de bliver endda præmieret i store ring om
eftermiddagen.

Der er ikke vildt mange nye stande med hundeudstyr i forhold til hvad der
plejer at være - men der er pænt mange hunde - så vidt jeg husker omkring
4.400 fordelt på de to dage. Nok pga. det er Nordisk vinder = attraktivt for
de nordiske lande.

God fornøjelse - jeg glæder mig i hvert faldt til bare at ose - og se på for
håbentligvis mange "nye" Kelpier, da der kommer 10 (er mange for racen).

MVH

Iben
Kennel Born To Work
www.kelpie.dk