Lånehund efterlod masser af lopper
Fra : Charlotte

Dato : 02-11-04 12:38

Hele familien er rødplettede af loppebid, efter at vi har passet vores
venners hund i nogle uger.

Det er nu to måneder siden vi afleverede den, men vi er stadigvæk ved at
blive spist op i meget små bidder af de sk... lopper, som jo gemmer sig i
sprækker, gulvtæpper og under skabene.

Hvordan slipper vi af med krapylerne. Vi skal have stor fest om et par uger,
og synes ikke vi kan være bekendt at vores gæster også skal lægge ankler og
krop til bideriet.

Vi støvsuger døgnet rundt - næsten - og skifter selvfølgelig pose hver gang.
Problemet er dog ikke blevet mindre - tværtimod.

Vi kan heller ikke låne vores venners hund igen, så lopperne kan hoppe på
den, og dø af loppemidlet.

SÅ HVAD GØR VI ...

Desperate hilsner
Lotte

Fra : Anja Bjerke

Dato : 02-11-04 12:55

"Charlotte" <lcc@(tutlihut)postkasse.com> skrev i melding
> Hele familien er rødplettede af loppebid, efter at vi har passet vores
> venners hund i nogle uger.

Jeg trodde ikke hundelopper kunne overleve på menneskeblod?

Hilsen Anja

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 02-11-04 12:46

Charlotte <lcc@postkasse.com> (tutlihut) skrev:
>Hele familien er rødplettede af
>loppebid, efter at vi har passet vores
>venners hund i nogle uger.

<snip>

> [...]
>
>Vi støvsuger døgnet rundt - næsten -
>og skifter selvfølgelig pose hver gang.
>Problemet er dog ikke blevet mindre - tværtimod.

Det er ikke nok bare at støvsuge, når I nu er SÅ hårdt angrebet. I
skal have fat i loppemidler (sprayflaske) som kan købes i så godt
som alle dagligvareforretninger. Her skal ALT der kan tåle lidt
fugtspray have en omgang - det stinker mildt sagt af H' til men
det virker.

Giv specielt de steder hunden har ligget en god omgang - og læs
ellers på brugsanvisningen. Lopper kan ligge godt og lunt nu hvor
vi har varme på huset, og de ER ikke særlig sjove.

Hvis I skal have hunden på besøg igen, snak lige med jeres venner
om problemet, og giv den evt. en omgang Frontline Vet. Det skader
på ingen måde hunden - tværtimod hvis lopperne forsvinder, så...

Med venlig hilsen
Birgitte

Fra : Carina

Dato : 02-11-04 13:00

Der er et mærke som hedder Absolut D som er genialt til omgivelserne, kan
bl.a. købes i harald nyborg (stor dunk), nogle dagligvarebutikker, matas.
Giv jeres egen hund/kat frontline på spray. så de også kan slippe af med
plagen.
/Carina

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 04-11-04 10:06

"Charlotte" <lcc@(tutlihut)postkasse.com> skrev i en meddelelse
> Hele familien er rødplettede af loppebid, efter at vi har passet vores
> venners hund i nogle uger.

Hej Lotte

Du skal starte med Absolut D Sprøjt hele hytten, og spar ikke på det.
Gå så en tur på en times tid eller to, og luft godt ud. Den nye Absolut D
lugter heldigvis ikke så slemt som den gamle gjordee, for den var strid.

Det var trin 1. Den udryddede alle de allerede klækkede lopper, tilbage er
så æg og larver, der skal du have et middel mod dem, så tager du hele turen
som trin 1.

Normalt skulle midlet mod æg og larver være tilstrækkeligt, da den voksne
loppe ikke lever så længe. Men når du snart skal have fest, så snup dem
begge. For at være helt sikker på, at dine gæster ikke går hjem med små
ubudne gæster, så var det måske bedst at gentage begge procedurer. Det
skulle være overkill, men better safe, than sorry.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jens Hansen

Dato : 04-11-04 23:18

"Charlotte" <lcc@(tutlihut)postkasse.com> wrote in message news:<4187717d$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> Problemet er dog ikke blevet mindre - tværtimod.
>
> Vi kan heller ikke låne vores venners hund igen, så lopperne kan hoppe på

Hej Lotte

Der er også en anden mulighed og det er at bruge en kombination af
Capstar vet. og Program vet.
Capstar dræber de voksne lopper og Program vet. forhindrer æggene i at
udklækkes.
Jeg har selv brugt det med god effekt. Iøvrigt købte jeg det på nettet
hos www.anivet.dk de er hurtige med at levere.

hilsen

Jens