Hjælp os og Jackie
Fra : Melanie

Dato : 02-11-04 10:05

Kære hunde ng

hHvad skal vi dog gøre...?
Jackie købte vi på internatet her på Bornholm i feb. 2004. Hun var da 2 år
og er en blandig af en sort lab og en spids. Hun er i højde en mellemting
mellem dem. Hun vejer pt. 14,6 kg men er meget tynd og man kan se ribenene
på begge sider. Hun har veret oppe at veje 16,8 kg men hun taber sig i
perioder fordi hun kaster op. Hvorfor hun gør det vides ikke, men historien
om det kort: Hun havde åbenbart en lille pind i maven da vi købte hende, og
den fik hun opereret væk tror det var i april. Dyrlægen tog senere blod og
urinprøver, men alt var helt perfekt. Men Jackie kaster altså meget op, for
ikke at sige stort set alt sin mad. Vi har prøvet mange slags foder, og
fordre nu med BARF. Vi har været til dyrlæge mange gange men de kan intet
unormalt finde ved hende, andet end hun kaster op. Vi har givet hende
Hexagastron som er nogle piller der nedsætter mavesyren, og det har hjulpet
en del, i perioder. Nu er vi en periode hvor hun kaster meget op igen og vi
aner ikke hvad vi skal gøre...
Dyrlægen kan ikke gøre mere for os, men har henvist os til at ringe for at
snakke med Landbrug højskole. Dem har jeg så lige snakket med, og de ved
heller ikke ud fra samtalen hvad det er, så vi skal nok til undersøgelse der
med hende.
Nu tæker vi så bare på hvad der er godt for Jackie og hvor dyrt det er. Føst
skal Jackie jo have en sprøjte eller er det en pille for at kunne komme med
over Sverige her fra Bornholm, og med til Kbh. Så skal hun undersøges og
måske fastes og indlægges. Herefter et utal af helt sikkert ubehagelige
undersøgelser. Er det godt ? Hvor stor en formue er rimmeligt at vi bruger
på det ?

Vi aner ikke et råd. Hjælp os, hvad skal vi gøre. Hvad hvis det var dig og
din hund ?

Mvh Melanie

Fra : Karina

Dato : 02-11-04 10:20

Hej Melanie

Stakkels jer og stakkels Jackie.
Hvordan er hun mentalt og hvordan er hendes hunør? Virker hun stresset, kuet
eller bange?
Eller er hun helt normal?
Nu går jeg ind for alternative ting, og hvis det var mig, ville jeg prøve en
healer. Hvis hun virker stresset, kuet eller bange ville jeg prøve en
adfærdsterapeut.
Det er jo underligt, at alle prøverne er fine. Det lyder som noget psykisk.

Mange hilsner og ønsker og snarlig bedring

Karina

Fra : Heidi Jensen

Dato : 02-11-04 10:53

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eller er hun helt normal?
> Nu går jeg ind for alternative ting, og hvis det var mig, ville jeg prøve

Det er da forsøget værd... vi har faktisk en fin en her over: Damaris Lau,
hun skulle være til at finde i tlf. bogen! Jeg ved at hun ofte har heelet
dyr, så mon ikke hun også kan hjælpe jer?

Hvis hun virker stresset, kuet eller bange ville jeg prøve en
> adfærdsterapeut.
> Det er jo underligt, at alle prøverne er fine. Det lyder som noget
> psykisk.

Ja nemlig!

Fra : Melanie

Dato : 02-11-04 11:01

> [...]
> Hej Melanie
>
> Stakkels jer og stakkels Jackie.
> Hvordan er hun mentalt og hvordan er hendes hunør? Virker hun stresset,

Jackie har måske ikke haft det godt der hun var før, men her er hun en total
sød og kælen hund. Hun er bange når vi fx. fejer gården eller der er en høj
lyd. Jeg er ikke i tvilm om at hun kaster mere op når hun er stresset, men
det er vist ikke kun det.

> [...]
en
> healer. Hvis hun virker stresset, kuet eller bange ville jeg prøve en

Vi har siden aug. gået til hundetræning med hende hos en adfærsterapeut, og
hun er blevet meget dygtig og lydig, men også ret ivrig. Jeg tror faktisk
hund har kastet op til hver eneste træning.

> Det er jo underligt, at alle prøverne er fine. Det lyder som noget
psykisk.

Tja, men vores hundetræner ved slet ikke hvad ví skal gøre ved hende.

> Mange hilsner og ønsker og snarlig bedring

Tak, ja det ville være rart

> Karina

Mvh Melanie

Fra : Anette

Dato : 02-11-04 13:28

Hej Melanie

Hvor tit fodrer I hende?
En sårbar/ stresset mave som Jackies, vil have det bedst med at småspise
hele dagen, i stedet for egentlige måltider.Gerne med brød imellem, brød der
kan suge lidt af den åbenbart voldsomme produktion af mavesyre.
Men ellers jo, det lyder som psykisk stress - og det er svært at sætte
målrettet ind, når I ikke ved hvordan hun har haft det hos sin tidligere
familie.

Hvad jeg ville gøre hvis det var min hund? Hmmm i store træk som I allerede
har gjort. Snakke med dyrlæger o.s.v. - og nok tage turen til Kbh,
arrangeret som en - så vidt muligt hyggelig - "miniferie" for hele
familien.- forberedt på det værste

Håber Jackie får det bedre.

Anette

Fra : Melanie

Dato : 02-11-04 13:37

"Anette" <anette@readonlymail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Melanie
>
> Hvor tit fodrer I hende?

Vi giver normal morgen og aftensmad, men vihar prøvet med 4 gange om dagen,
uden den store effekt.

> [...]
der
> kan suge lidt af den åbenbart voldsomme produktion af mavesyre.

Tja, men hun for jo pillerne op til 1 time før hun spiser, og det hjælper i
perioder.

> Men ellers jo, det lyder som psykisk stress - og det er svært at sætte
> målrettet ind, når I ikke ved hvordan hun har haft det hos sin tidligere
> familie.

Ja. Vi har nu snakket med vores dyreadfærdsterapeut meget kort over tlf. Hun
foreslog at prøve aloe vera drik fra FLP og når vi henter det, vil vi snakke
lidt mere med hende om Jackie. Hun kender hende jo ret godt i forvejen da vi
lige har gået til hundetræning der, men begge vores hunde.

> Hvad jeg ville gøre hvis det var min hund? Hmmm i store træk som I
allerede
> har gjort.

Tak, rart at vide.

Snakke med dyrlæger o.s.v. - og nok tage turen til Kbh,
> arrangeret som en - så vidt muligt hyggelig - "miniferie" for hele
> familien.- forberedt på det værste

Vi har 2 hunde og 2 katte og en masse fisk. Min familie på Sjælland er ikke
til dyr pga. allergi og oprydningsflip.
Vor kan vi ellers komme med 2 hunde ? De andre dyr kan vi nok godt få passet
herovre.

> Håber Jackie får det bedre.
>
> Anette

Mvh Melanie

Fra : Anette

Dato : 04-11-04 00:13

> [...]
> er ikke til dyr pga. allergi og oprydningsflip.
> Vor kan vi ellers komme med 2 hunde ? De andre dyr kan vi nok godt få

Hmmm ja det er jo besværligt - men dyre måde kunne være at leje et
sommerhus, hvor man må have hund med.
Måske kunne familien med oprydningsflip klare at I overnattede der, hvis I
lover højt og helligt at I holder hundene væk om dagen? Det ville da være
hjerteløst andet, når I nu har så meget brug for hjælp.

/ Anette
som bor på Fyn, så det er ikke meget hjælp jeg kan give dig.

Fra : Karina

Dato : 02-11-04 15:07

Til Melanie

Læs dette link
http://www.biodyr.dk/Artikler/Holistisk%20behandling%20af%20dyr.htm

Måske det var noget at overveje.

Mange hilsner

Fra : Karina

Dato : 02-11-04 15:08

Hej igen Melanie

Prøv at snakke med Gitte fra kæledyrs kompagniet. Hun ved rigtig meget om
hunde og det kan være hun kan hjælpe dig. Det koster jo ikke noget at ringe
og spørge.

I stedet for at give hende piller som alligevel ikke har den ønsket effekt,
skulle du måske se om du komme finde et hømopatisk middel. Altså natur
medicin.

Fra : Melanie

Dato : 02-11-04 19:53

> [...]
>
> Prøv at snakke med Gitte fra kæledyrs kompagniet. Hun ved rigtig meget om
> hunde og det kan være hun kan hjælpe dig. Det koster jo ikke noget at

Øhhh, hvem ? Har du et tlf. nr. eller link ?

> I stedet for at give hende piller som alligevel ikke har den ønsket
effekt,
> skulle du måske se om du komme finde et hømopatisk middel. Altså natur
> medicin.

Vi har lige snakket med vores dyreadfærdsterapeut i dag, og hun har solgt os
alue vera drik og har snakket om at prøve noget blomserekstrakt lidt senere.
Vi syntes for lige nu det er ok, men næste skridt bliver nok landbrug
højskole. Vi vil der starte med at få taget en forundersøgelse, og så tage
den derfra. Vi har snakket om herhjemme at vi har allerede brugt mange penge
på hende og er nok nødsaget til at sige stop hvis de siger at der skal mere
en kr. 2000,- til at undersøge hende på kryds og tværs uden at være sikker
på et godt resultat. Hvad vi så gør, ja det må tiden vise...

> Mange hilsner
>
> Karina

Mvh Melanie

Fra : Jimmy

Dato : 02-11-04 21:31

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> wrote in message

> "Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> ringe
>
> Øhhh, hvem ? Har du et tlf. nr. eller link ?

Google.com og I'm Feeling Lucky.

http://www.google.com/search?hl=da&q=k%C3%A6ledyrskompagniet&spell=1

> på hende og er nok nødsaget til at sige stop hvis de siger at der skal
mere
> en kr. 2000,-

Vi har været meget glade for vores sygeforsikring, som er blevet brugt
grundigt.

Mvh
Jimmy

Fra : Christina Jensen

Dato : 02-11-04 15:44

har i spurgt internatet? det kunne være at de vidste noget om de
forhenværende ejere...ellers er budende herinde jo gode nok, hvad råder
dyrlægen jer til<?

Fra : Melanie

Dato : 02-11-04 19:43

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> skrev i en meddelelse
> har i spurgt internatet? det kunne være at de vidste noget om de
> forhenværende ejere...ellers er budende herinde jo gode nok, hvad råder
> dyrlægen jer til<?

Selvfølgelig har vi da det. Der er kun god forhistorie fra deres side, men
det passer vist ikke med virkeligheden. Tror forrige ejer har snyt
internatet for en masse vigtige omlysninger om hende. Hun havde en pind i
maven som så ud til at være fra en flet hundekurv, hvilke vi ikke har her og
ej på internatet. Derfor gik vi til internatet da vi opdagede den efter ca
1½ md. efter købet af hende. Det kunne ikke passe vi skulle betale regningen
for den operation da hun jo var syg da vi købte hende. Vi fik dem til at
dække alle regningerne fra da vi købte hende og frem til lidt efter
operationen. Så jo, vi har kæmpet en kamp med dem, og vandt. Da vi købte
vores næste hund der, gav hun fra internatet os faktisk kr. 200,- i rabat,
da hun var ked af alle de problemer vi har haft med hende. Det skal lige
siges at internatet også er en pension og Jackie og Kennedy (vores anden
hund) har været der nogle få gange siden, men kortvarigt.
Dyrlægen har gjort alt hvad de kunne og har faktisk opgivet. De kan ingen
fejl finde. Blod- og urinprøver er helt perfekte.
Hun er en glad og frisk hund og er i godt humør, men kaster op. For meget i
forhold til normalen, og er lidt for tynd.

Mvh Melanie

Fra : Christina Jensen

Dato : 03-11-04 15:40

det lyder da noget mystisk, men hvis hun har det alment godt, så er det jo
fint

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 04-11-04 11:35

"Melanie" <melanie@din_fake_ven.dk> skrev i en meddelelse
> Kære hunde ng
>
> hHvad skal vi dog gøre...?

Hvordan er hendes afføring på henholdsvis gode / dårlige dage ??

M.V.H.....Benny..

Fra : ST

Dato : 04-11-04 19:34

Jeg arbejder til dagligt på en "menneske" mave-tarmkirurgisk afdeling på et
hospital i København. Umiddelbart vil jeg tro at din hund har et mavesår i
mavesækken eller tolvfingertarmen.

Hos mennesker er første tegn at der er hyppige opkastninger, og hvis
patienten ikke har spist så meget, ligner opkastet kaffegrums, det er tegn
på gammelt blod. Så prøv at "fange" noget opkast uden mad. Så kan du give
den iagttagelse videre.
Hos mennesker foretages der derefter en gastroskopi, hvor man fører en sonde
med kikkert gennem spiserøret ned i mavesækken og ud i tolvfingertarmen, de
steder hvor man finder mavesår.
Det er en næsten smertefri undersøgelse som tager ca. 10 minutter, og som
kan følges helt tydeligt på en TV skærm. Det er en god undersøgelse som
viser alt. Hvis der findes et mavesår (ulcus) er der hos mennesker i næsten
alle tilfælde tale om en infektion, som kan kureres med medicin i en kort
periode, hvorefter problemet aldrig mere vil opstå. Jeg kender ikke til
prisen, men landbohøjskolen har vel udstyret, så billigt er det nok ikke,
men resultatet er godt, så glem lige nu alt om din hunds tidligere liv,
observer dens opkast, tag temperatur etc.
Held og lykke fra Susanne - meld gerne tilbage