Vedr. Jagt i akvarie
Fra : Carsten Madsen

Dato : 02-11-04 17:40

Hej

Jeg har i snart 14 dage haft fisk i mit akvarie.

Jeg har bla. 2 Perlegurami'er (tror jeg nok de hedder) en stor og en lille
(han + hun?)

Hannen jager hunnen hele tiden - når de bliver fodret - jager hannen altid
hunnen væk.

når de "mødes" i akvariet jager hannen straks hunnen - hunnen ligger ofte
(af samme årsag?) gemt bag nogle planter, hvorimod hannen svømmer frit
rundt.

Hvorfor gør de det? Hvad kan man gøre? Skal man gøre noget?

akvariet er 190 liter, og indeholder desuden 10 neonfisk og 10 Tetra
Pristella

Billeder lagt under dk.binaer - "vedr. jagt i akvarie"

mvh

Carsten.

Fra : Martin Bak

Dato : 02-11-04 18:09

"Carsten Madsen" <camadsen.snabela@snabela.ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pristella
>

> Billeder lagt under dk.binaer - "vedr. jagt i akvarie"

Jeg har oplevet præcis det samme, og det endte desværre med, at hunne døde.
Af stress eller sult det ved jeg ikke. Jeg spurgte mig for, og fik at vide,
at det ville kunne hjælpe hvis der var flere hunner, men jeg har ikke
afprøvet det i praksis. Jeg opgav helt disse fisk, der skabte så meget uro i
akvariet. Ærgreligt, for de skulle jo netop være meget sjove...

Martin

Fra : Jasper Norman

Dato : 04-11-04 23:32

Prøv at knus noget flagefoder/piller (ved ikke lige hvad sådan nogle æder)
Det er måden man sikrer, at alle malawier får noget til føden.

Hvis du bruger piller, er det en god idé at knuse dem til pulver, og
derefter bløde pulveret op i vand i ca. 10 min. Deres mave har bedre af det,
og samtidig kan du være sikker på, at alle fisk får en chance for at æde.

/Jaspers