Pseudotropheus crabro
Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 02-11-04 16:36

Hvorfor nibber mine Pseudotropheus crabro til mine guldfisks haler ?? Er det
normalt ??
Hvor store/gamle er crabroen før den begynder at yngle ??
Mvh Malene

Fra : thomas schreiber \(8~

Dato : 02-11-04 16:42

"Malene Günther Gomez" <chipmis@hotmail.com> wrote in message
> Hvorfor nibber mine Pseudotropheus crabro til mine guldfisks haler ?? Er
> det normalt ??
> Hvor store/gamle er crabroen før den begynder at yngle ??
> Mvh Malene

Du har vel ikke malawi og guldfisk gående samme i samme akvarie?!?!!?

--
På forhånd tak
Thomas Schreiber

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 02-11-04 18:20

Jo ..... hvad er problemet ??

Fra : Mikkel Munk

Dato : 02-11-04 19:29

Fordi Malawi cichlider er relativt aggressive fisk - det er guldfisk
bestemt ikke - og holdes bedste i specielakvarier med andre malawicichlider.
Læste du ikke noget de enkelt fisk, før du købt dem?

M.

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 02-11-04 19:41

Nej,det gjorde jeg rent faktisk ikke .......
Mine guldfisk skal kun gå i akvariet ind til foråret, da min havedam skal
repareres.
Men I mener altså at Malawi cichlider ikke kan gå sammen med guldfiske eller
heller ikke andre fisk ?
Jeg har en scalar, 3 maller, en up and down catfish og en stor frontosaen.
Mvh. Malene

Fra : Mikkel Munk

Dato : 02-11-04 20:15

Så var det måske en ide, at gøre det næste gang, der overvejes om
besætningen i akvariet skal forøges. På den måde, undgår du små ubehagelige
situationer som den med, at dine Crabro'er napper dine Guldfisk i haler!

Malawicichlider kan i hvert ikke gå sammen med det, man betegner som
almindelige selskabsfisk - derunder også Scalarer ( og sikkert også 3
maller - maller er mange ting! Hvilke snakker vi om...??? )

Har du Frontsaen i samme akvarium som Crabro'erne og guldfiskene???

Vh
Mikkel

PS: hvor stort et akvarium snakker vi om...???

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 02-11-04 20:42

> maller - maller er mange ting! Hvilke snakker vi om...??? )

Sejlfinne plecostomus

> Har du Frontsaen i samme akvarium som Crabro'erne og guldfiskene???

Ja jeg har .....uha-uha .. det lyder alvorligt det her ...
Jeg er jo nybegynder, hvis det er en undskyldning...
Jeg købte 2 Malawi cichlider og 1 frontosaen samtidig.
Der blev ikke nævnt at de ikke kan gå sammen.

> PS: hvor stort et akvarium snakker vi om...???

Det er et 250 L.

Mvh. Malene

Fra : Mikkel Munk

Dato : 02-11-04 22:05

Frontosaen er en rovfisk fra Tanganyikasøen der med tiden - og faktisk ret
hurtigt - vil blive omkring 30 - 35 cm og kræve et 1000 liters akvarium hvis
den skal gå optilmalt. Det betyder altså, at med tiden vil dine guldfisk nok
ende som Frontaso føde...og dine Crabro'er lige så! Frontosaen æder alt hvad
den kan gabe over - og det er faktisk ret meget!

Du kan godt have Malawicichlider ( Mbuna'er - den gruppe Crabro'en hører
til ) i din 250'er. Men bare ikke sammen med andre selskabsfisk! Så er det
dømt til, at gå galt...

Vh
Mikkel

Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 02-11-04 23:06

Javel, hmmmmm... Det må jeg så få gjort noget ved.
Mange tak for oplysningerne.

Fra : Mikkel Munk

Dato : 02-11-04 23:07

Jamen det var da så lidt!