Vores datter og vennerne ??
Fra : Jan

Dato : 03-11-04 08:55

Hejsa

Vores datter som er begyndt i 1. klasse, har lidt svært ved at få fat i
venner, hun er en meget åben og glad pige, men med hensyn til veninder i
klassen, fortælle hun ofte at hun ikke må være med til deres lege og når hun
så er med, så fortæller hun, at hun pludselig ikke gad mere for legen var
kedelig - man kan så godt forstå at de ikke vil have hende med i legen, men
hvad kan vi som forældre gøre, for at hun bliver bedre accepteret af de
andre piger i klassen og bliver en pige de andre gerne vil lege med.

Ved godt det er et enormt svært spørgsmål, men vi vil som forældre jo gerne
gøre noget NU inden det bliver for sent.

Har i nogle gode "værktøjer" som vi kan bruge - lad os endelig høre jer.

Mvh

Jan

Fra : Henrik L. S.

Dato : 03-11-04 09:56

Hej Jan,

Hvad med at holde en pigeaften for klassens piger, det har vi gjort flere
gange selv, og det har her været en succes. Faktisk hyggeligere end en
fødselsdag, da der er flere forventninger til en sådan. Vi holdt en for et
par uger siden, vores datter går nu i 3 kl. Vi legede, sang, malede, spiste
pizza og så sluttede vi af med at se en videofilm og spise slik. Rigtig
hyggeligt synes vi her, og samtidig giver det dig mulighed for at se pigerne
sammen som gruppe, hvordan de leger, dynamikken i gruppen osv. Efterfølgende
kan I jo også følge op på arrengementet ved at invitere en af pigerne hjem
og lege en eftermiddag efter skole, det plejer også at "ryste" dem sammen,

Held og lykke, håber du kan bruge det til noget.

Pernille.

Fra : Marianne

Dato : 03-11-04 22:37

Vores søn har det lidt ligeså, og jeg har overvejet, om det ikke kunne være
en ide at gå til spejder? Min tanke var/er, at sker der noget delvist
arrangeret, og barnet lærer så at være sammen med andre børn i disse ting.
Frem for på 'det frie marked', som skolens frikvarterer kan være - på godt
og ondt.

I hvert fald havde jeg selv glæde af det i den alder.

mvh
Marianne