Sjov til madpakke
Fra : Conny Nielsen

Dato : 03-11-04 00:13

Hejsa!

Søger lidt inspiration til vores drenges madpakker. Madpakken er "helt
traditionel" rugbrøder og 2 mere spændende ting. Vi har anskaffet to små
bæger til hver, så det er nemt at give dem noget med. Men det behøves ikke
komme i bægerne.

Her er vores ideer, måske nogen kan bruge dem?

rosiner
feta
ostehaps
crotouner (brødtern)
små grissing/pizzastænger
pinjekerner
nødder
gulerodsstænger
agurkestænger
cherrytomater
frikadeller (en klapsammen med smør til)
frugtstænger
saltstænger
frugt skåret og pakket i film
vindruer
friske ærter (ikke lige sæson)
minimajs
kiwi
kyllingelår (en klapsammen med smør til)

Ja, tror det er det Det skal lige siges, at alle søde sager, såsom
kinder, er ikke noget jeg vil give med! Så de behøves ikke gives som råd

På forhånd tak

MVH

Conny

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 03-11-04 08:22

"Conny Nielsen" <connyagnethe@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Søger lidt inspiration til vores drenges madpakker.

God liste, meget lig det vi bruger. En af min datters favoritter er et helt
hårdkogt æg, pillet hjemmefra.

MVH Mette

Fra : Mus

Dato : 03-11-04 08:58

Mette Svangren Guttesen <svangut@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aldm52-3ep.ln1@svangut.dk...

> "Conny Nielsen" <connyagnethe@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> God liste, meget lig det vi bruger. En af min datters favoritter er et
> [...]

Hvad med hjemmelavet pizzasnegle. Kan fryses. Er også normalt et hit.

Man kan også give dem yoghurt naturel med og så selv lave en tilbehør til af
rosiner, havregryn, tørrede abrikoser og evt frisk ananas eller lidt
honning.......

LN

Fra : Nette

Dato : 03-11-04 09:15

"Conny Nielsen" skrev
> [...]
> små grissing/pizzastænger
> pinjekerner
> nødder
> gulerodsstænger
> agurkestænger
> cherrytomater
> frikadeller (en klapsammen med smør til)
> frugtstænger
> saltstænger
> frugt skåret og pakket i film
> vindruer
> friske ærter (ikke lige sæson)
> minimajs
> kiwi
> kyllingelår (en klapsammen med smør til)

Meget lig vores. Dog er Ostehaps bandelyst. Jeg skærer selv stænger ud af en
ost i stedet.
Vi har desuden

Peanuts
Et lille stykke pizza el. pizzasnegl ( kan fryses)
Et lille stykke tærte ( kan fryses).
Pølsehorn ( kan fryses)
Kakifrugter er meget ind pt.
Ko-ost i små tern til et stykke tomt brød/kiks
skolerugbrød
digestive
Et stykke peberfrygt
En halv avokado (husk at vædde den godt med citronsaft)
Små spegepølser ( cocktailsstørrelse,- koster ingenting i Aldi)
figner
dadler
pastasalat
kartoffelsalat
sandwich m. ægge- el. skinkesalat
Melon

Frugt skæres vi altid ud. Dvs. gerne en halv banan og et halvt æble. De små
kan have svært ved at spise et helt æble rigtigt, og samtidig kan de få to
forskellige slags frugt med.

Ja, det var vidst alt. - Glæder mig til at se, hvor lang en samlet liste, vi
kan lave.

Nette

Fra : Mus

Dato : 03-11-04 09:41

> Ko-ost i små tern til et stykke tomt brød/kiks

Hæ hæ sød beskrivelse. En tom kiks. Tror jeg vil til at bruge

LN

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-04 10:27

> [...]
>
> Søger lidt inspiration til vores drenges madpakker. Madpakken er "helt
> traditionel" rugbrøder og 2 mere spændende ting.

Det er en god liste. Vi bruger også mange af de ting.

I stedet for kun rugbrødsmadder plejer jeg også, at variere madpakken lidt
med f.eks. en toast med skinke / ost, leverpostej eller banan.
Sandwich med salat, agurk, tomat og pålæg. Knækbrød med pålæg. Kiks- enten
alene eller med smørost.
Af og til får de også et pølsehorn, pitabrød m. fyld eller et stykke
hjemmelavet pizza med.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Gitte

Dato : 03-11-04 20:18

Hejsa

> [...]
>alene eller med smørost.
>Af og til får de også et pølsehorn, pitabrød m. fyld eller et stykke

Vældigt som det vælter ind med inspiration til madpakken her
Hos os er pizza også et hit - og gerne en lille "ekstra" der er blevet
lavet specielt til madpakken. Især hvis fyldet kan laves til at ligne
et ansigt (oksekød til øjne, bacon til en smilende mund osv.). Og
pitabrød er rigtig meget "in" for tiden - godt nok med lidt specielt
fyld: Pølse, fetaost og agurk!! Men ok, ikke det værste (hvis altså
pølserne er af en ok kvalitet), og hvis det er det, der bliver spist.
Pølsehorn plejer også at være et hit her. Og også en hjemmebagt bolle
med pålæg.
Et kyllingelår med et stykke smurt brød til plejer også at være
godt...

MVH
Gitte

Fra : Conny Nielsen

Dato : 03-11-04 21:05

Snip en masse spændende madpakke ting

Ja de små spegepølser bruger vi også engang imellem, havde bare glemt dem i
alt det andet.

Jeg ville også gerne komme ostehaps til livs, men vores vil altså ikke have
ostestænger Så... engang imellem får de ostehaps.

Havde da helt glemt pizzasnagle og pølsehorn... Dem må vi have lavet nogle
små af. De skal nemlig helst ikke være for store, så vores ikke spiser
rugbrøden.... Vores bliver nemlig hurtigt hyperaktive af for meget lyst brød
og sukker Men de gode cocktailpølser fra Aldi må være gode til små
pølsehorn. Det skal i hvert fald prøves og så med en lidt grov (altså ikke
kernefyldt, men lidt grahamsmel evt rugmel) så bliver det sikkert også et
hit.

Håber på flere hit og ideer. Selvom der har været mange gode indtil nu

MVH

Conny

Fra : marlene

Dato : 08-11-04 17:56

ved godt i ikke sværmer for det søde.
men de sorte "etuier" med låg, fra kamarafilm, de er super til rosiner,
nødder, mandler, dadler, små frugttern - tørret, og ligenu
kan der være 4 stk pebernød i, en lækkerbid der ikke bliver blød i
madpakken.
lette for børnene at åbne og jeg spare en masse film, staniol e.a.

Fra : Conny Nielsen

Dato : 09-11-04 10:04

> ved godt i ikke sværmer for det søde.

Lidt gør ikke noget. Jeg ved bare af bitter erfaring, at min bliver
hyperaktive og ikke til at styre Derfor holder vi os meget fra af give
f.eks kinder, som også hos os går under katagorien SLIK

> men de sorte "etuier" med låg, fra kamarafilm, de er super

Husk at rengøre dem godt Tænker lidt på, at de lugter jo fælt når man
åbner dem... Jeg fandt lige for en 14 dags tid siden nogle små bøtter (fra
tupperware) frem og ja de er jo perfekte, de har samme størrelse som dem fra
filmen. Er træt af jeg ikke havde fundet dem fra noget før fra skabet. Det
spare nemlig meget film, staniol, penge (tænker på f.eks små rosinpakker)

rosiner,
> nødder, mandler, dadler, små frugttern - tørret, og ligenu
> kan der være 4 stk pebernød i, en lækkerbid der ikke bliver blød i
> madpakken.

Pebernødder dem er mine børn glade for. God idé her op til jul, kunne være
man skulle have gang i ovnen. Det er nemlig en super ting at bage sammen med
ungerne

Takker lige for rådet

MVH

Conny