Java på gentoo 2004.2 vil ikke inst
Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 02-11-04 15:20

Her er den "kendte og altid dejlige beskrivelse af fejlen"
Den vil simpelthen ikke pakke filen j2re-1_4_2_05-linux-i586.bin ud...

Do you agree to the above license terms? [yes or no]
yes
tail: `-1' option is obsolete; use `-n 1' since this will be removed in
the future
Unpacking...
tail: cannot open `+479' for reading: No such file or directory
Checksumming...
1
The download file appears to be corrupted. Please refer
to the Troubleshooting section of the Installation
Instructions on the download page for more information.
Please do not attempt to install this archive file.

og nej... filen er ikke corrupted (ikke så vidt jeg ved :P)
BASH$ md5sum j2re-1_4_2_05-linux-i586.bin
cea966425860e698e087d63d2e5f7c89 j2re-1_4_2_05-linux-i586.bin

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 02-11-04 15:34

Jesper Staun Hansen wrote:
> [...]
> BASH$ md5sum j2re-1_4_2_05-linux-i586.bin
> cea966425860e698e087d63d2e5f7c89 j2re-1_4_2_05-linux-i586.bin

Var det ikke et godt forslag at installere de officielle Gentoo
java-pakker i stedet. Dette kan gøres med en kommando i stil med:

emerge -uvD blackdown-jre

Eller måske i stedet, hvis du ønsker jdk-pakken:

emerge -uvD blackdown-jdk

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 02-11-04 15:59

Jacob Tranholm wrote:

> [...]
>
> emerge -uvD blackdown-jre
>
> Eller måske i stedet, hvis du ønsker jdk-pakken:

viste ikke den hed blackdown :P tak for det... jeg prøver

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 02-11-04 16:52

Jesper Staun Hansen wrote:

> viste ikke den hed blackdown :P tak for det... jeg prøver

Hvis jeg skal være helt ærlig, ved jeg ikke helt hvad forskellen er på
Blackdown Java og Sun Java. Blackdown har understøttelse af 3D for Linux
og er i det hele taget et Linux-produkt, hvor Sun Java i højere grad er
konstrueret til at kunne køre på tværs af platforme. - Men mig bekendt
foregår der et stort samarbejde mellem Blackdown og Sun... For Gentoo er
Blackdown standarden, hvor andre distributioner i stedet anvender Sun's
Java.

Hvis du kigger på hjemmesiderne http://www.blackdown.org/ og
http://java.sun.com/, kan du finde steder, hvor Sun henviser til
Blackdown, og omvendt hvor Blackdown henviser til Sun.

Fra : andy

Dato : 02-11-04 19:17

Jacob Tranholm wrote:

> [...]
> http://java.sun.com/, kan du finde steder, hvor Sun henviser til
> Blackdown, og omvendt hvor Blackdown henviser til Sun.

Kan i få blackdown til at virke på tv2 spil?
Da det er et krav fra min kones side hvis hun skal bruge linux. Har ikke
kunde få det til at virke selv. Jeg får at vide at der ikke kan komme på
serveren, men javaen starter fint op.

Fra : Jacob Tranholm

Dato : 03-11-04 08:29

andy wrote:

> [...]
> Da det er et krav fra min kones side hvis hun skal bruge linux. Har ikke
> kunde få det til at virke selv. Jeg får at vide at der ikke kan komme på

Jeg har ikke afprøvet dette grundigt nok, men tilsyneladende: Ja!!! Jeg
har netop startet et spil "fisk" fra en firefox-browser, hvor blackdown
java anvendes.

Fra : Niels Baggesen

Dato : 02-11-04 15:58

Jesper Staun Hansen <dsl125723@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> tail: cannot open `+479' for reading: No such file or directory

> og nej... filen er ikke corrupted (ikke så vidt jeg ved :P)

Nej, det er Gentoo der er defekt

Gentoo har sin helt egen holdning til options til tail (og vist også head).
De har helt selv besluttet at man skal sige

tail -n 1

hvor alle andre Unix-lignende systemer bruger

tail -1

Der er MANGE programpakker der er blevet ramt af at deres normale ./configure
scripts ikke virker under Gentoo af samme grund.

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming