Ip telefoni gennem Linux firewall/router
Fra : Jens

Dato : 02-11-04 11:17

Hej

Hvad skal man gøre for at for ip telefoni til at virke gennem en Linux
firewall/router. Jeg kan få det til at virke, når jeg slår firewall fra,
men
ikke når den er aktiv. Portene der bruges til ip telefoni er ordret i
firewall en?

Jens

Fra : Carsten F

Dato : 02-11-04 11:27

Jens wrote:

> [...]
> men
> ikke når den er aktiv. Portene der bruges til ip telefoni er ordret i

det kunne tyde på at du ikke har åbnet for de rigtige porte !!
hvad er det for en firewall du bruger ?
/Carsten

Fra : Jens

Dato : 02-11-04 12:03

Carsten F wrote:

> det kunne tyde på at du ikke har åbnet for de rigtige porte !!
> hvad er det for en firewall du bruger ?
> /Carsten
Hej

Jeg bruger en gui-front til ipchains med Masquerading, hvor jeg har manuelt
åbnet portene. Du har nok ret i portene er problemet, så hvis du har dem
liggende til kphone eller sjphone, så kan jeg prøve det?

Jens

Fra : Carsten F

Dato : 02-11-04 13:30

Jens wrote:

> [...]
> manuelt åbnet portene. Du har nok ret i portene er problemet, så hvis du
> har dem liggende til kphone eller sjphone, så kan jeg prøve det?

jeg kender ikke lige til ipchains
kphone og sjphone er det software ip telefoner ?
bruger selv skype, fungere udmærket, på port 80, plus at den er hvad
der er bliver brugte af alle win brugerne, de er jo også en slags menesker
man af og til hat lyst til at tale med

/Carsten

Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 03-11-04 14:43

Jens wrote:

> [...]
> men
> ikke når den er aktiv. Portene der bruges til ip telefoni er ordret i

i min fw forwarder jeg følgende til min spa2000:
5060-5061 og 16384-16482