MS Windows
briani 27239
Administrator rettigheder i XP ?
Fra : Claus

Dato : 03-11-04 00:47

Hej I Gruppen

er det muligt at give nogle prog. i XP rettighed til at blive afviklet som
"administrator" såsom WinblowsUpdate eller "norton liveUpdate" og sådan
nogle, så man ikke behøves at være logget ind som admin ??

--
\Claus

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-11-04 01:12

Claus wrote:
> [...]
> afviklet som "administrator" såsom WinblowsUpdate eller "norton
> liveUpdate" og sådan nogle, så man ikke behøves at være logget ind

Højreklik på exe filen og vælg kør som, der kan man vælge at køre den fra en
anden konto (inkl. administrator), men tricket kan ikke sådan umiddelbart
bruges til de 2 du nævner.

Fra : ///JJ

Dato : 03-11-04 03:57

Sune Storgaard wrote:
> [...]

Ovennævnte kan man via Policies få til at downloade/installere selv hvis der
ikke er nogen logget på maskinen, men det er jo beregnet til brug i
netværk/domæne-situationer, og om det er til at bruge i privat sammenhæng
ved jeg ikke lige. Det er vel ikke så tit man starter sin pc og sidder og
kigger på logon skærm og venter på at opdateringen udføres, men i teorien
burde de indstillinger man kan lave i Local Computer Policy\....\Windows
Update Services\ have samme effekt på en XP selvom den ikke er i domæne osv.

Men det gælder jo så også kun for WU, ikke for andet.

///JJ