MS Windows
briani 27239
Windows "fryser" hjælp
Fra : P.Christensen

Dato : 02-11-04 16:07

Jeg har installeret win98 på datterens pc og der går mellem 10 og 15 min.
fra den er tændt til windows " fryser" hvorfor hulen
gør den det?
Jen har formateret disken først inden inst., og kontrolleret at blæseren til
cpu kører dette er ok.

Nogle gode ideer?

--
Mvh Palle

Brug ikke mailadressen, da den ikke bruges men tilhører mig.

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-11-04 17:29

"P.Christensen" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør den det?
> Jen har formateret disken først inden inst., og kontrolleret at blæseren

Windows 98 gør ofte dét, at når et program har foretaget en "ulovlig
handling" så fryser Windows 98. Det er ustabilt styresystem som mange har
haft problemer med. Hvis du ikke absolut *skal* bruge Windows 98 og maskinen
har RAM og processorkraft nok vil jeg anbefale dig at installere Windows
2000 eller XP.

Hvis du SKAL bruge Windows 98 så prøv at hente alle de opdateringer som
findes til Windows 98 i Windows Update. Det har gjort den ene af mine 2
maskiner som bruger Windows 98 mere stabil. Du kan eventuel også prøve at få
fat Millenium-udgaven (Windows 98 ME), den skulle være mere stabil.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : John

Dato : 02-11-04 17:34

"P.Christensen" skrev i en meddelelse

> Jeg har installeret win98 på datterens pc og der går mellem 10 og 15 min.
> fra den er tændt til windows " fryser" hvorfor hulen
> gør den det?

Kan være snavsede blæsere. Kan være virus, prøv en virus scanning. Kør evt
Scandisk. Kør evt 'Kontrolprogram til Systemfiler'. Kør Microsoft RegClean
(gratis): http://www.majorgeeks.com/download458.html
Prøv evt også TweakNow RegCleaner (gratis):
http://www.majorgeeks.com/download4134.html
Kør evt Belarc (gratis), der laver en hard- og software-oversigt, samt
(SMART-)checker harddisk: http://www.belarc.com/free_download.html

Jeg kører også win98-2, som jeg finder mega krakilsk, hvis man ikke kører
det 'efter bogen'. Ved installationer SKAL alle kørende programmer lukkes,
især anti-virus og firewall, ellers opstår alle mulige problemer.

God arbejdslyst! Mvh John