pause i et program
Fra : Thorbj?rn

Dato : 02-11-04 13:08

Hej

Jeg er nybegynder i C, men har programmeret en del i ASP (vb), og har
nu fået et problem under kodningen af et program.

Jeg skal kontrollere om nogle værdier er realistiske, hvis de er, skal
programmet fortsætte. Hvis de ikke er, skal programmet pauses og
brugeren spørges om de data han/hun har indtastet er rigtige. Han skal
have mulighed for at afslutte eller fortsætte programmet. eksempelvis
ved at trykke på bestemte taster.

Er der nogen der har en mulig løsning? Den skal helst ikke være for
avanceret.

Med venlig hilsen Thorbjørn

Fra : Klaus Petersen

Dato : 02-11-04 18:07

> [...]
> ved at trykke på bestemte taster.
>
> Er der nogen der har en mulig løsning? Den skal helst ikke være for

Platform? (windows eller hvad?)
Er det et tekstbaseret program?

Sleep (ms) virker under windows. (husk at inkludere windows.h)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-11-04 22:19

Thorbj?rn skrev:

>programmet fortsætte. Hvis de ikke er, skal programmet pauses og
>brugeren spørges om de data han/hun har indtastet er rigtige.

char answer[301];

if (!realistic) {
   printf("Er du sikker på de tal? ");
   fgets(answer,300,stdin);
   if (answer[0]!='j') {Sørg for at tallene indtastes på ny}
}

Pausen opnås derved at programmet afventer at brugeren trykker på
Enter. I mit eksempel tester jeg om det første bogstav er et j.
Alt andet vil udløse at man skal taste om.

--
Bertel

Fra : Morten V Pedersen

Dato : 03-11-04 12:19

Hvis der er på windows kan du også bruge:
system("pause");

MVH morten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-11-04 19:58

Morten V Pedersen skrev:

>Hvis der er på windows kan du også bruge:
>system("pause");

Korrekt, men så får brugeren ikke lov til at svare.

Overskriften sagde kun "pause", men spørgsmålet lagde op til at
brugeren skulle kunne svare.

--
Bertel