Sessions og Array
Fra : Peter Nielsen

Dato : 01-11-04 05:10

Hej NG.. Ska bruge lidt hjælp her:

Jeg har lavet sådan et lille array som ser sådan her ud:

SizeList = "small, medium, large, xl, xxl, xxxl"
ArrSize = Split(SizeList,",")
X = 0
Do until X = 5
response.write(ArrSize(X))
X = X+1
Loop

Så det virker fint nok... men så hvis jeg skal have den til at smide ArrSize
ind som en del af en session, så vil den ikke...

Altså i stedet for linien:
response.write(ArrSize(X))
Så har jeg en linie der hedder:
Response.write(session("basket_"& rs("id") &"_size_"& ArrSize(X)) &" stk")

hvilket burde at give resultat for hvis jeg fjerner ArrSize delen og bare
skriver fx large så virker det... altså i stedet skriver:
Response.write(session("basket_"& rs("id") &"_size_large") &" stk")

Så vil den godt skrive hvad Session("basket_16_size_large") den er... men
ikke hvis jeg gør det på den anden måde der... og heller ikke hvis jeg
bruger CStr(ArrSize(X)) hvilket jeg lige fandt.. men den er vidst kun til
tal?!

Nogle der har en ide om hvad jeg gør forkert... nu havde jeg endelig fundet
noget Arrays kunne bruges til i praksis og så virker det sgu ik :)

MVH

Peter Nielsen

Fra : Troels Jensen

Dato : 01-11-04 23:25

Peter Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Så har jeg en linie der hedder:
> Response.write(session("basket_"& rs("id") &"_size_"& ArrSize(X)) &" stk")

Jeg kan ikke (med mine trætte øjne) se, at der skulle være noget galt i
syntaksen. Får du en fejlmeddelelse, eller hvad spytter den ud?

--
Mvh.

Troels Jensen
http://www.troelsweb.dk

Fra : Peter Nielsen

Dato : 01-11-04 22:09

> Jeg kan ikke (med mine trætte øjne) se, at der skulle være noget galt i
> syntaksen. Får du en fejlmeddelelse, eller hvad spytter den ud?

Den spytter slet ik noget ud.. altså.. den spytter ik værdien af de sessions
ud.. og de skulle virke! :) Havde den nemlig til at skrive alle sessions
foroven så jeg ku se de havde en værdi :)

Peter

Fra : Mathias

Dato : 05-11-04 22:11

Monday 01 November 2004 05:10 sagde Peter Nielsen noget à la dette i
> [...]

> response.write(ArrSize(X))
> Så har jeg en linie der hedder:
> Response.write(session("basket_"& rs("id") &"_size_"& ArrSize(X)) &"

Prøv med
Response.Write "basket_" & rs("id") & "_size_" & ArrSize(X) & " stk "
og se hvad den siger til dig.
--
Mvh. Mathias | @: mathias
Registrered Linux user #369699 (http://counter.li.org) @ mrside