hjælp!
Fra : kurizin

Dato : 16-05-01 06:30

jeg blev sendt her over så jeg håbe i kan hjælpe mig

jeg har BlackICE installet på min computer og der blinker af til hvor efter
der stå f.eks

IP: 193.89.188.69
DNS: ip69.boanxx1.adsl.tele.dk

men det siger mig ikke så meget, hvordan finder jeg ud af hvem det er den
til høre, da jeg der vil kontakt person og løse problemt.

Håber at der er nogle der kan hjælp mig

Martin

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 16-05-01 06:46

kurizin <martin@ripen.dk> wrote:

> jeg har BlackICE installet på min computer og der blinker af til hvor efter
> der stå f.eks
>
> IP: 193.89.188.69
> DNS: ip69.boanxx1.adsl.tele.dk

Det er ikke oplysninger nok til at svare på hvad din "firewall" har
detekteret. Den skriver helt sikkert også source og destination port numre.

> men det siger mig ikke så meget, hvordan finder jeg ud af hvem det er den
> til høre, da jeg der vil kontakt person og løse problemt.

193.89.188.69 tilhører en TDC Internet ADSL knude på Borups Alle. Mere kan
du ikke få at vide med mindre du kan overbevise politiet om at det er en så
alvorlig forbrydelse at de vil gå til TDC med en dommerkendelse.

/Jan

Fra : Erik Gildsig Poulsen

Dato : 16-05-01 12:12

Hey Jan

Hvordan er du kommet frem til, at det er en på Borups Alle?

/Erik

Fra : Gorm Jorgensen

Dato : 16-05-01 13:54

On Wed, 16 May 2001 13:12:02 +0200,
Erik Gildsig Poulsen <REMOVEegp@email.dk> wrote:
> Hvordan er du kommet frem til, at det er en på Borups Alle?

Sikkert ved at kigge i en intern database, traceroute eller kigge ip RIPE,
prøv at køre:

http://www.area51.dk/cgi/whois.cgi?query=193.89.188.69&server=whois.ripe.net

--
Gorm Jorgensen - UB++++
http://www.area51.dk/

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 16-05-01 14:20

> Hvordan er du kommet frem til, at det er en på Borups Alle?

Jeg er selv på Borups Alle centralen, og kan genkende navnet
i dens opbygning:

"ip69.boanxx1.adsl.tele.dk"

Jeg tror det er "BOANXX1" der afslører centralplaceringen.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-05-01 19:12

"Erik Gildsig Poulsen" <REMOVE egp@email.dk> wrote:

>Hvordan er du kommet frem til, at det er en på Borups Alle?

Det er en TDC Internet ADSL knude på Borups Alle. Det betyder på ingen måde
at personen bor der i nærheden. Jeg tror nok at hele Østdanmark indtil for
nogle måneder siden blev koblet på Borups Alle.

Men find nu lige ud af hvad det er han har prøvet på din maskine først: ud fra
det du har beskrevet hidtil er der overhovedet ingen som helst grund til at
antage at der er noget skummelt ved det overhovedet.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-05-01 12:11

On Wed, 16 May 2001 07:30:22 +0200, "kurizin" <martin@ripen.dk> wrote:

>jeg blev sendt her over så jeg håbe i kan hjælpe mig

.... men de svar, du fik i dk.edb.internet, burde stadigvæk besvare
dine spørgsmål.

--
- Pede
Professionel nørd