Har problemer med at få en server installé~
Fra : Jonas Bøgh Larsen

Dato : 29-10-04 16:00

Hej, jeg har et mega problem!
Jeg, på Html.dk, er nået til lektion 2 om ASP.
Jeg skal til at installére min server, da jeg finder ud af at
eksemplerne på Html.dk er på engelsk, og mine på dansk.
(Jeg har Windows XP Profesionel - eller hvordan det staves) !
I Html.dk's lektion 2 står der:

Windows XP Professional indeholder Internet Information Server
5.1 (IIS) - og kan derfor afvikle ASP. Serveren skal blot
installeres som et add-on fra installations CD-rom'en. Proceduren
er den samme som for Windows 2000.
Læs hvordan du installerer IIS på Windows 2000.

Jeg installére så IIS, og skal trykke på "My computer" - men mit
er på dansk! Så jeg finder ud af at dette er "Denne Computer"..
Altså skal man højre-klikke og finde knappen "Properties" - Da
mit er på dansk, finder jeg ud af at dette betyder egenskaber..

Jeg trykker så på dette, og så står der på html.dk at jeg skal
finde en katogori der hedder "internet indentification".

Og så er der 4 andre katogorier, altså 5 ialt. Men i egenskaber
(på dansk) er der kun 2 katogorier !

Og de er Generalt og Genvej - Altså intet der har med "internet
indentification" ?

Hjælp mig please ! Kan man omstille det til engelsk, eller hvad
skal jeg gøre?!

JEG HAR MEGA BRUG FOR HJÆLP!

- På Forhånd, tak !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-10-04 22:24

Jonas Bøgh Larsen wrote:
> Hej, jeg har et mega problem!
> Jeg, på Html.dk, er nået til lektion 2 om ASP.
> Jeg skal til at installére min server, da jeg finder ud af at
> eksemplerne på Html.dk er på engelsk, og mine på dansk.

Prøv her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jonas Bøgh Larsen

Dato : 30-10-04 09:41

Ok, tak!

Men et lille problem mere ! :-/

Når jeg går ind i Administration, og derefter ind i
Computeradministration, så skal man højre klikke på noget der
hedder "Internet Information Services" - Og så skal man trykke på
"Start ISS" - Men den valgmulighed har jeg ikke ?!

Nogle der kan hjælpe?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-10-04 14:57

Jonas Bøgh Larsen wrote:

> [...]
> hedder "Internet Information Services" - Og så skal man trykke på
> "Start ISS" - Men den valgmulighed har jeg ikke ?!

Kunne det tænkes at være fordi IIS allerede kører?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jonas Bøgh Larsen

Dato : 31-10-04 09:56

Ja, ok... Måske en idé

Men.. Hvordan slukker man?

Altså jeg kan trykke "Genstart" - Skal jeg det ?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-10-04 15:50

Jonas Bøgh Larsen wrote:
> Ja, ok... Måske en idé
>
> Men.. Hvordan slukker man?
>
> Altså jeg kan trykke "Genstart" - Skal jeg det ?

Hvis du henter dette billede:

http://www.hjemmesideskolen.dk/net/iis/iis-gen.gif

.... som indgår på denne side:

http://www.hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp

.... så vil knappen med teksten "Stop" være stedet, hvor du stopper din IIS.
derefter vil knappens tekst ændres til "Start".

Lidt længere nede på siden har jeg vist, hvordan du får denne dialogboks
frem.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk