Checkboks med auto visning
Fra : Michael Petersen

Dato : 24-10-04 09:34

Hvordan kan jeg lave en checkbox, så når brugeren klikker i hakket på
boksen, så kommer der en tekst under boksen?

Hilsen
Michael
www.hifi-import.dk

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 24-10-04 12:00

> Hvordan kan jeg lave en checkbox, så når brugeren klikker i hakket på
> boksen, så kommer der en tekst under boksen?

Det kan ikke gøres i ASP, men derimod JavaScript (clientside):

<input type="checkbox"
onClick="document.getElementById('tekstvisning').style.display=(this.checked)?'block':'hide';"
name="check1">
når boksen er tjekket af!!</div>

(utestet)

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-10-04 09:13

> <input type="checkbox"
> onClick="document.getElementById('tekstvisning').style.display=(this.checked)?'block':'hide';"
> [...]

Det virker fint, når man klikker første gang, så vises teksten, men når man
så klikker 2. gang så kommer denne fejl frem.

Tegn.: 1
Fejl: Egenskaben display kunne ikke hentes. Argumentet er ugyldigt.
Kode: 0

Har du en ide til, hvordan man kan rette fejlen?

Hilsen
Michael

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 25-10-04 22:32

"Michael Petersen" <michael@hifi-import.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kode: 0
>
> Har du en ide til, hvordan man kan rette fejlen?

Jeg tror det er "hide" der skal udskiftes med "none" (se nedenfor), men hvis
det ikke virker, så prøv i dk.edb.internet.webdesign.clientside hvor
spørgsmålet egentlig fra nuaf hører til.

Rettet:

<input type="checkbox"
onClick="document.getElementById('tekstvisning').style.display=(this.checked)?'block':'none';"
name="check1">
når boksen er tjekket af!!</div>

(husk at tjekke for uhensigtsmæssige linieskift i koden!)

MVH Jonas (aka Juke)