Hent top 10 fra database
Fra : chris jensen

Dato : 23-10-04 17:23

Hejsa

Jeg bruger den her kode til at hente top 10 hits fra en database
Men hvis der er flere poster med samme hits nr så får jeg
flere end 10 hits frem.

foreksempel hvis de 15 sider med flest hist alle har samme hits
tal.

Dim objRS

Set objRS = OpenDataBase("link/addlink.mdb", "SELECT TOP 10 *
FROM link Where Gruppe=1 ORDER BY Hits DESC")
If (Not objRS.BOF) And (Not objRS.EOF) Then

objRS.MoveFirst

Response.Write "<table class=""FT"" width=""100%"" cellspacing=0
cellpadding=0 border=0>" & vbCrLf
Response.Write "<tr><td width=""20%"" align=left>"
--Osv--

Min side ligger på www.dansk-lingeri.dk

M.V.H
Chris

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 23-10-04 17:54

"chris jensen" skrev

> Jeg bruger den her kode til at hente top 10 hits fra en database
> Men hvis der er flere poster med samme hits nr så får jeg
> flere end 10 hits frem.

jeg ved ikke om det virker men prøv med LIMIT 10

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-04 00:09

chris jensen skrev:

> Men hvis der er flere poster med samme hits nr så får jeg
> flere end 10 hits frem.

Access - som jeg gætter på at du bruger - understøtter kun quota-
forespørgsler (top-n), der netop inkludererer ties.

Nogle større databaser understøtter både simple limit og quota - i
MSSQL får man ikke ties med når man skriver
"SELECT TOP 10 FROM foo ORDER BY bar", mens man får dem med når man
skriver "SELECT TOP 10 WITH TIES FROM foo ORDER BY bar".

I MySQL er det omvendt af Access - her er det alene "no-ties"-
udgaven der er understøttet.

Du kan se lidt om mulighederne på siden her:
<http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit>. Access er ikke
repræsenteret, men forskellen på de to forespørgselstyper vises
meget fint.

En mulig løsning i Access er at tilføje et unikt felt til din
sortering - så har Access noget at afgøre ties på.

Altså i stedet for:

SELECT TOP 10 * FROM link Where Gruppe=1 ORDER BY Hits DESC

- så prøv med

SELECT TOP 10 * FROM link Where Gruppe=1 ORDER BY Hits DESC, id"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : VagnT

Dato : 24-10-04 10:18

chris jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
cellspacing=0
> cellpadding=0 border=0>" & vbCrLf
> Response.Write "<tr><td width=""20%"" align=left>"

Hej Chris

Pak dine udskriftslinier ind i en for next sløjfe, så kan du selv
styre hvor mange der vises á la det her:

objRS.MoveFirst

for i = 1 to 10

response.write
osv