hjælp mig med asp server
Fra : G1mZee

Dato : 22-10-04 15:41

hey..

jeg har et problem... jeg har det der iis men... jeg er ikk
sikker på om jeg har gjordt rigtig.. fordi at det virker ikk...
så må jeg have lavet et eller andet... men jeg har ville lære asp
og der har haft stået at jeg skal have den der server sjov
noget... okay fair nok det har jeg så installeret.. men jeg
skulle jo gemme den som c:\inetpub\wwwroot\default.asp og det har
jeg også gjordt og får at jeg skullek kunne komme ind som en
cliet så skulle jeg (lige for mig) http://g1mzee/default.asp
..... hvad har jeg gjordt galt fordi at der kommer ikk noget...
det er bare eb hvid skærm og jeg har haft skrevet noget... så
forstår det ikk helt... plzz hjælp mig... plzz

mvh Niclas Schumacher

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ib Mohn

Dato : 22-10-04 15:57

IB > hvad står der i Default.asp

Fra : G1mZee

Dato : 22-10-04 17:57

der står

<head>

<title< mit første asp</title>

</head>

<%
Response.White "<h1>hallo world!</h1>"
%>

er det ikk rigtigt??

Fra : FFunky

Dato : 22-10-04 19:35

"G1mZee"
> der står

> <%
> Response.White "<h1>hallo world!</h1>"
> %>

Dette virker :

<head>
</head>
<%
Response.Write "<h1>Hello world!</h1>"
%>

Hvis du f.eks. kalder siden for Hello.ASP og afvikler den under IIS/PWS
f. eks. http://localhost/hello.asp

Tom Jensen
www.FFSoft.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-10-04 23:59

G1mZee wrote:
> der står

> <head>
> <title< mit første asp</title>
> </head>
> <%
> Response.White "<h1>hallo world!</h1>"
> %>
>
> er det ikk rigtigt??

Nej, dit aspscript skal ligge mellem <body> og </body>:

<head>
<title< mit første asp</title>
</head>
<%