Kan en form skjules?
Fra : Michael Tillgaard

Dato : 14-10-04 21:47

Jeg har en side opretbruger.asp. På denne side er der en form
hvor brugeren indtaster sine brugeroplysninger: email, brugernavn
og fulde navn. Jeg knytter et password (hidden) til på siden og
når brugeren klikker på submit-knappen sendes det hele til
brugeroprettes.asp: På denne side oprettes dataene i en
access-database og en mail sendes til brugeren med password.
Mit spørgsmål: på opretbruger.asp kan man i kildekoden se at
dataene sendes til brugeroprettes.asp. Jeg har oplevet at nogle
går direkte til brugeroprettes.asp, med det tilfølge at jeg får
nogle "tomme" brugere. Er der nogen måde jeg kan undgå det på?
M.v.h.
Michael

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 14-10-04 21:56

"Michael Tillgaard" <post@multibook.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går direkte til brugeroprettes.asp, med det tilfølge at jeg får
> nogle "tomme" brugere. Er der nogen måde jeg kan undgå det på?

Du kan evt. på opretbruger.asp sætte session("ok") til Ja, og så øverst
på brugeroprettes.asp tjekke om session("ok") er = Ja,
og hvis ikke sende brugeren tilbage til opretbruger.asp.

--
Simon Moore Højer

At programmere er at dykke ned i det hav af muligheder,
alle tiders hurtigst ekspanderende teknologi tilbyder.
Citat: Jakob Kristiansen (Start på visual basic 6.0)

www.viborgip.dk

Fra : Daniel Valentin

Dato : 15-10-04 21:42

Eller bruge
If Request.Form("minform")="" Then
Response.Redirect "opretbruger.asp"
Else
opret brugeren!
End If

Ville det ikke virke?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-04 23:37

Michael Tillgaard wrote:
> [...]
> går direkte til brugeroprettes.asp, med det tilfølge at jeg får
> nogle "tomme" brugere. Er der nogen måde jeg kan undgå det på?

Du kunne gøre det på den måde, at du lægger asp-scriptet fra
brugeroprettes.asp nederst på opretbruger.asp - under formularen.

Derefter indsætter du over formularen dette:

<% Dim mode
mode = Request.QueryString("mode")
If mode = "" Then %>

.... det bevirker, at formularen vises, hvis der ikke er sendt noget fra den.

I formularen laver du starttagget sådan:

<form method="post" action="opretbruger.asp?mode=submit">

.... det bevirker, at siden genindlæses, men denne gang vises formularen
ikke, i stedet behandler dit asp-script de data, der blev sendt fra
formularen.

Summen af alt dette: Brugeren ser ikke noget, de ikke skal se og er dit
script lavet med de rigtige valideringer af input, kan der heller ikke
oprettes 'tomme brugere'.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk