Videresende path til include'ret doc
Fra : Mikoangelo

Dato : 14-10-04 21:16

Videresende path til include'ret doc:

Hvordan kan man sende path'en på det aktuelle dokument videre til et
andet dokument, som man gerne vil include?
Er det tilstrækkeligt tydeligt?

Sig til, hvis jeg er det forkerte sted.

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-10-04 22:14

Mikoangelo skrev:

> Hvordan kan man sende path'en på det aktuelle dokument videre
> til et andet dokument, som man gerne vil include?
> Er det tilstrækkeligt tydeligt?

Ikke til mig. Prøv at give et eksempel på det du gerne vil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikoangelo

Dato : 15-10-04 09:04

[On to, 14 okt 2004 21:14:16 GMT, "Jens Gyldenkærne Clausen" wrote
(link: <news:Xns9582EC63A2D2Ajcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>)]:

> Ikke til mig. Prøv at give et eksempel på det du gerne vil.

Jeg vil gerne, ved hjælp af SSI, include're et breadcrumb til alle mine
sider. Er det muligt at sende den path, som breadcrumb'en skal
include'res på videre til breadcrumb'en, så den kan generere stien?
Er der en lettere måde?

Fra : Mikoangelo

Dato : 15-10-04 09:09

[On fr, 15 okt 2004 08:04:27 GMT, "Mikoangelo" wrote (link:

> [...]
> mine sider. Er det muligt at sende den path, som breadcrumb'en
> skal include'res på videre til breadcrumb'en, så den kan generere

Jeg vil for resten gøre noget lignende med navigationen, med at, al
efter hvilken side den include'res fra, skal den returnere en bestemt
menu. Det vil lette skabelonsarbejdet meget.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-10-04 05:48

Mikoangelo wrote:

> Jeg vil gerne, ved hjælp af SSI, include're et breadcrumb til alle
> mine sider. Er det muligt at sende den path, som breadcrumb'en skal
> include'res på videre til breadcrumb'en, så den kan generere stien?

Det du søger, kan du læse om her:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/bc.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Søren Knudby

Dato : 17-10-04 10:24

> Videresende path til include'ret doc:
>
> Hvordan kan man sende path'en på det aktuelle dokument videre til et
> andet dokument, som man gerne vil include?

Du kan bare bruge:
path = Request.ServerVariables("PATH_INFO")

Det giver eksempelvis: /mappe/overordnetfil.asp
Hvis du kun skal bruge filnavnet og ikke hele stien, så føj følgende linje
til det første:

filename = Mid(path,InStrRev(path,"/")+1)

- Søren.

Fra : Mikael Høilund

Dato : 17-10-04 11:16

On Sun, 17 Oct 2004 11:24:06 +0200, Søren Knudby
<sknudbyREMOVE@hotmail.com> wrote:

> Du kan bare bruge:
[deletia]

Men hvordan får det include'rede dokument så fat på variablen path?
Eller er den kode du skrev beregnet til at blive skrevet i det
include'rede dokument, eller hvad?

--
Mikoangelo

Fra : Søren Knudby

Dato : 18-10-04 18:18

> Men hvordan får det include'rede dokument så fat på variablen path?
> Eller er den kode du skrev beregnet til at blive skrevet i det
> include'rede dokument, eller hvad?

Der er to metoder som bruges alt efter hvordan du inkluderer. Hvis du
inkluderer med SSI, kan du frit benytte variable fra det forrige dokument.
Et eksempel:

Dok1.asp:
<%
path = Request.ServerVariables("PATH_INFO")
%>

<!-- #include file="Dok2.asp" -->

Dok2.asp:
<%
Response.Write path ' udskriver variablen fra Dok1.asp
%>

Den anden metode kan bruges, hvis du inkluderer dynamisk med Server.Execute.
Så kan du gøre følgende:

Dok1.asp:
<%
path = Request.ServerVariables("PATH_INFO")

Server.Execute("Dok2.asp?path=" & path)
%>

Dok2.asp:
<%
Response.Write Request.QueryString("path") ' udskriver variablen fra
Dok1.asp
%>

Håber det gav mening. Jeg regner med, at du bruger den første metode, og så
kan du bare bruge variabler fra det ene dokument i det andet dokument uden
problemer.

- Søren.

Fra : Mikoangelo

Dato : 31-10-04 10:55

[On ma, 18 okt 2004 17:18:24 GMT, "Søren Knudby" wrote (link:

[deletia]Et eksempel:

> [...]
>
> Dok2.asp:
> <%
> Response.Write path ' udskriver variablen fra Dok1.asp
Den bruger jeg.
[deletia anden metode]

> Håber det gav mening. Jeg regner med, at du bruger den første
> metode, og så kan du bare bruge variabler fra det ene dokument i
> det andet dokument uden problemer.
Det gjorde det.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-10-04 00:54

"Mikoangelo" <uneelcbggre@yx-qngn.qx> wrote
> Hvordan kan man sende path'en på det aktuelle dokument
> videre til et andet dokument, som man gerne vil include?
> Er det tilstrækkeligt tydeligt?

Jeg går udfra at du har 2 filer, en der skal inkluderes og en(eller flere)
hvor denne skal inkluderes på sidstnævte ser sådan her ud:

'.... Noget kode
<!-- #include file="IncludeFile.asp" -->
'.... Noget kode

SSI parses før ASP hvorvor at indholdet af IncludeFile.asp blot bliver sat
ind på SSI-instruktionens plads før ASP processerer siden, derfor vil alle
variabler fra siden der inkluderer være tilgængelig inklusiv ServerVariables
collectionen.

--
Jakob Andersen