if then - problem
Fra : SpookiePower

Dato : 11-10-04 21:35

Jeg har en side med request.querystring som bla
ser således ud -

a href="test.asp?station=a"
a href="test.asp?station=b"
a href="test.asp?station=c"

Når jeg har foretaget et valg, og er sendt til test.asp
for at teste have station er lig med.

----- test.asp----
Dim station
station = request.QueryString("station")

if station = a then
response.write AAA
elseif station = b then
response.write BBB
elseif station = c then
response.Write CCC
end if

response.write station
------------

Mit problem er hvis jeg feks vælger det første link
så vil den ikke godtage at a=a eller nogle af de links
og køre ind i lykken. Men jeg kan se med
response.write at station indeholder a. Hvad kan være problemet ?
Kan det være et konverterings problem ?

Fra : Søren Knudby

Dato : 11-10-04 21:43

> Dim station
> station = request.QueryString("station")
>
> if station = a then

Som det står nu, så sammenligner du to variable, men du ønsker at
sammenligne variablen station med en streng. Skriv i stedet for:

If station = "a" Then

og selvfølgelig det samme med de to andre.
I øvrigt ville det måske være en fordel at bruge Select Case i
situationen, hvis der altså er flere muligheder: d,e,f...:

Select Case Request.QueryString("station")
Case "a"
' gør noget hvis a...
Case "b"
' gør noget hvis b
Case "c"
' gør noget hvis c
End Select

- Søren.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-04 21:44

SpookiePower skrev:

> if station = a then

Her spørger du om indholdet af variablen station er det samme som
indholdet af variablen a. Station indeholder værdien fra
querystring, mens a er tom.

Hint - der er forskel på a og "a".

Endnu et hint - det er en god ide at anvende Option Explicit:
<http://asp-faq.dk/article/?id=9>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : SpookiePower

Dato : 12-10-04 20:21

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Her spørger du om indholdet af variablen station er det samme som
> indholdet af variablen a. Station indeholder værdien fra
> querystring, mens a er tom.

aaahh..det forklare jo en del.

> Hint - der er forskel på a og "a".
>
> Endnu et hint - det er en god ide at anvende Option Explicit:
> <http://asp-faq.dk/article/?id=9>

Det vil jeg kigge på. Mange tak