ide til Iframe
Fra : Jacob

Dato : 11-10-04 16:37

Hejsa

Jeg har lavet en lille editor som bruger iframe, artiklerne gemmes i en db -
og det virker fint....

Nu vil jeg gerne lave en forside som viser ca. 250 tegn fra de seneste
indtastede artikler og en lille knap man kan trykke på for at læse mere

MEN - jeg kan jo ikke bare vise de første 250 tegn, da iframe jo gemmer html
kode, så vil jeg få uafsluttede tags!!!

Hvordan pokker fixer jeg det ?????

Mvh.

Jacob

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 11-10-04 18:16

du kunne gøre det således..

for t=0 to 255
if mid(streng,t,1)=" " then max=t
next
response.write left(streng,max)

den finder det sedste mellemrum inden for de 255 tegn.. og husker hvor det
var henne.. og så kun viser tekst frem til det sidste mellemrumstegn

--
Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Jacob

Dato : 11-10-04 19:28

tak for det .... meeeeen når jeg skriver noget i mit iframe bliver det til
feks. <P>Dette er en <STRONG>test ! </STRONG></P>

Så mit største problem er at fjerne alle html tags og hvis jeg bare fjerne
alt til og med "<P>Dette er en <STRONG>test " kommer resten af min side nok
til at se lidt sjov ud .....

Der må da være en Smart måde at lave det på ?

Mvh.

Jacob

Fra : terje

Dato : 11-10-04 19:57

Jacob wrote
> [...]
> til at se lidt sjov ud .....
>
> Der må da være en Smart måde at lave det på ?

Smart og smart, fru Blom. Her er tre forslag:
1) Gjør om ditt design: Kutt ut å bruke html tags.
2) Sjekk tekst lengden FØR du lagrer den i databasen. Du kan f. eks.
lagre ingress og brødtekst hver for seg så blir det litt enklere.
3) Sjekk ut Regular Expressions

terje

Fra : terje

Dato : 11-10-04 19:50

Yoda.dk - Lars wrote
> [...]
>
> den finder det sedste mellemrum inden for de 255 tegn.. og husker hvor det
> var henne.. og så kun viser tekst frem til det sidste mellemrumstegn

Her er en annen variant inspirert av Lars:

lMax = Len(streng)
k = 1

For l = 1 To lMax
sTmp = Mid(streng, l, 1)

   Select Case sTmp
    Case " " '// Alternativt punktum: .
       lKlip = l
      Case "<"
       bTag = True
      Case ">"
       bTag = False
      Case Else
   End Select

   If Not bTag Then k = (k + 1)

   If k => 255 Then Exit For

Next

Response.Write Left(streng, lKlip)

Her hopper vi over html koden i streng slik at tekstene blir tilnærmet
like lange, uavhengig av hvor mye html kode der er i streng.

terje