kodeeksempel på søgefunktion søges
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-10-04 08:15

Jeg er ved at udbygge søgefunktionen til min hjemmeside.

Der er ingen problem med at søge på et ord. To og flere går også fint så
længe de står ved siden af hinanden. Hvis man søger på to ord der ikke står
ved siden af hinanden, så bliver det lidt mere tricket. Jeg går ud fra at
man skal splitte søgeresultatet op og så have lavet en dynamisk sql sætning,
men jeg er lidt på bar bund mht. begge dele. Er der nogen der kender en url
med et eksempel, eller evt. har en stump kode jeg kan se og modificere til
min egen side?

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 10-10-04 13:47

> [...]
url
> med et eksempel, eller evt. har en stump kode jeg kan se og modificere til

Det er - som du selv siger - noget med at splitte din streng til et array,
og med et loop tilføje i sql-strengen:

<%
Function SQLString()
Dim strSoegeOrd, arrSoegeOrd, strSQL, iCount
strSoegeOrd = Request.QueryString("soeg")

arrSoegeOrd = Split(strSoegeOrd," ")

strTempSQL = "SELECT ID, SideTitel, URL, Hits, Etc From Tabel1 " _
"WHERE SoegeOrd LIKE '%" & arrSoegeOrd(0) &_
"%'"

For iCount = 1 To UBound(arrSoegeOrd)
strTempSQL = strTempSQL & " OR SoegeOrd LIKE '%" & arrSoegeOrd(iCount) &
"%'"
Next

SQLString = strTempSQL
End Function

strSQL = SQLString()

%>

Håber det virker - har ikke testet.

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 10-10-04 17:53

Du kunne også bare erstatte alle mellemrum i den tekst du får fra
tekstfeltet med %

sådan at hvis man skriver "hej med dig" at det så bliver til "hej%med%dig"

så vil den fange de stedet hvor der også står eksempelvis "hejsa.. jeg går
en tur med digiboxen"

--
Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-04 22:07

Yoda.dk - Lars skrev:

> sådan at hvis man skriver "hej med dig" at det så bliver til
> "hej%med%dig"

Der bør nok også sættes jokertegn i starten og slutningen:
"%hej%med%dig%". Men et match kræver så at søgeordene optræder i
rækkefølge.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 14-10-04 18:04

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> wrote in message

> Det er - som du selv siger - noget med at splitte din streng til et array,
> og med et loop tilføje i sql-strengen:
>
> <% Function SQLString()

SNIP

> End Function

> Håber det virker - har ikke testet.

Det virker perfekt, jeg vil forsøge at arbejde videre med split delen.

Tak for hjælpen.