fra tekstfelt til database
Fra : helle lindholm

Dato : 09-10-04 15:59

Hvordan får man tekst fra tekstfelt til database og derfra til
visning med det samme linjeskift.
når jeg sætter Wrap=psysikal skifter feltet selv linje når
tekstfeltet ikke er bredere. ligesom her på sitet, men hvordan
får jeg teksten til at stå på nøjagtig samme måde ved visningen.
Venlig hilsen Helle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-04 08:01

Prøv at se her: <http://asp-faq.dk/article/?id=3>

> når jeg sætter Wrap=psysikal skifter feltet selv linje når
> tekstfeltet ikke er bredere. ligesom her på sitet,

Hvilket site? Usenet er ikke en del af html.dk - se gerne siden
her: <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

Bemærk i øvrigt at wrap="physical" ikke er en officiel standard og
browserunderstøttelsen dermed kan variere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : helle lindholm

Dato : 11-10-04 21:04

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Prøv at se her: <http://asp-faq.dk/article/?id=3>
> Jeg har indsat denne "replaceting", men det løser desværre ikke mit
problem.
se http://www.no7web.dk/test/textareatest.asp

Ikke engang hvergang når jeg efter hver linie trykker på linieskift.
Desuden har jeg fundet ud af at "cols" betyder antal tegn. Og da
tegnene alle fylder forskelligt er det svært at lave et indhold i
textarea, hvor outputtet skal være kønt nok til at blive printet ud ,
for det er umuligt at styrre
ELLER HVORDAN GØR MAN DET?????
håber der er nogen der kan hjælpe mig
hilsen helle

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-04 21:36

helle lindholm skrev:

> Jeg har indsat denne "replaceting", men det løser desværre
> ikke mit problem.
> se http://www.no7web.dk/test/textareatest.asp

Det virker fint i det første textarea - men ikke i de andre tre. Du
kører formentlig kun replacekoden på det første. Hvad skal du i
øvrigt med fire tekstarealer på én side?

> Desuden har jeg fundet ud af at "cols" betyder antal tegn.

Cols betyder kolonner - og angiver hvor mange tegn der skal være
plads til i bredden af dit textarea.

> Og da tegnene alle fylder forskelligt er det svært
> at lave et indhold i textarea, hvor outputtet skal være kønt
> nok til at blive printet ud , for det er umuligt at styrre
> ELLER HVORDAN GØR MAN DET?????

Hvis du arbejder med "flydende" tekst - altså tekst hvor
linjeombrydningen ikke har speciel betydning - kan du trygt lade
browseren/printeren om at ombryde teksten. Det klarer de ganske
godt. Godt nok kan browseren ikke lave orddeling som et
tekstbehandlingsprogram kan, men ellers fungerer ombrydning uden
problemer.

Et par tekniske kommentarer til dit indlæg: Når du besvarer et
indlæg, er det en god ide at have en tom linje mellem en citatblok
og det efterfølgende svar. Ellers kan det være svært at skille de
to ad. Det er desuden god skik at slette de linjer man ikke svarer
direkte på.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : helle lindholm

Dato : 11-10-04 22:14

helle lindholm skrev:

> Det virker fint i det første textarea - men ikke i de andre tre. Du
> kører formentlig kun replacekoden på det første. Hvad skal du i
> øvrigt med fire tekstarealer på én side?

rent sløseri fra min side, da testprojektet tog en anden drejning i
forløbet

> linjeombrydningen ikke har speciel betydning - kan du trygt lade
> browseren/printeren om at ombryde teksten. Det klarer de ganske
> godt.

Nej min printer gør ikke, den fortsætter linjen ud, som ikke kommer
med på papiret.
Kan det tænkes at det er et problem i internetopsætningen til print?

Det er desuden god skik at slette de linjer man ikke svarer
> direkte på.

Ja rent sløseri igen

Iøvrigt tusinde tak for hjælpen indtil videre, det er en stor hjælp at
der sidder nogle bag skærmene parat til at hjælpe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-04 22:31

helle lindholm skrev:

> Nej min printer gør ikke, den fortsætter linjen ud, som ikke
> kommer med på papiret.

Gælder det alle sider - eller bare den du selv laver?

Prøv evt. at udskrive siden her:
<http://gyros.dk/usenet/html/firstline.shtml>.

Her burde browseren selv ombryde teksten så den passer med
sidebredden.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : helle lindholm

Dato : 11-10-04 23:41

> Gælder det alle sider - eller bare den du selv laver?

Jeg har ikke bemærket det før
Dog havde jeg problemer igår da jeg startede på at løse dette
problem med udskrivningen, at hvis jeg printede direkte fra
siden, fik jeg vist rammen på min tabel, men eftersom der ikke
var linjedeling, blev teksten meget lille... meget mystisk
TAstede jeg controlP er tekststørrelsen korrekt, men jeg får ikke
højre side af tabellen med

> Prøv evt. at udskrive siden her:
> <http://gyros.dk/usenet/html/firstline.shtml>.
>
> Her burde browseren selv ombryde teksten så den passer med
> sidebredden.

det gør den ikke jeg får ikke højre side af teksten med ... det
er virkelig underligt, og meget generende